فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل سختی کار خمینی شهر|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل سختی کار خمینی شهر|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل سختی کار خمینی شهر|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل سختی کار خمینی شهر – با ما تا پیروزی در دعاوی حقوق کار

داود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

وکیل سختی کار خمینی شهر یک حقوقدان متخصص است که تمام تلاش خود را در زمینه حقوق کار و بیمه انجام داده و دارای تجربه و تخصص فراوان در این زمینه می‌باشد.

در کشور ما، برخی از شغل‌ها به دلیل شرایط نامتعارف و خطرناک کاری، بر روی کارگران این شغل‌ها تأثیرات منفی دارند. این شغل‌ها شامل آتش‌نشانی، کار در معادن و حرفه‌های مرتبط با مواد رادیواکتیو می‌شوند. به منظور جبران زیان‌ها و تضمین سلامتی کارگران این شغل‌ها، دولت مزایایی به نام “سختی کار” ارائه می‌دهد. این مزایا به کارگران کمک می‌کند تا از شرایط کاری نامناسب خود حداکثر استفاده را ببرند و سلامتی جسمی و روانی خود را حفظ کنند.

برای ادعای مزایای سختی کار، کارگران باید درخواست خود را از طریق سامانه‌های مرتبط به مقامات صنفی و استانی ثبت کنند. این شامل ارائه مدارک و اطلاعات مرتبط با وضعیت کاری و سلامت کارگر می‌شود. پس از ثبت درخواست، کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور در سطح استان به بررسی اطلاعات مرتبط می‌پردازد و تصمیم‌گیری در مورد تأیید مزایا صورت می‌گیرد.

لیست مشاغل مشمول مزایای سختی کار به صورت جامع تعیین شده و معمولاً شامل شغل‌هایی است که شرایط کاری نامتعارف و خطرناک دارند. این لیست به دقت در قوانین و مقررات مربوطه تعیین شده است و می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاغل مشمول از منابع مربوطه به دست آورید.

 

وکیل سختی کار خمینی شهر

وکیل سختی کار خمینی شهر

سختی کار به چه کارهایی اطلاق می شود ؟

سختی کار به کارهایی اطلاق می‌شود که شرایط کاری در آن‌ها ناسازگار و نامعمول با سلامتی کارگران می‌باشد. این تعریف در قانون تأمین اجتماعی از طریق تبصره 2 اصلاحی ماده 76 مشخص شده است. در مشاغل سخت و زیان‌آور، شرایط فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی در محیط کار به صورت نامعمول و غیراستاندارد حاکم است. این شرایط می‌توانند منجر به تنش‌های جسمی و روانی بیش از حد در کارگران شده و حتی به بروز بیماری‌های شغلی و عوارض جانبی منجر گردند.

در واقع، مشاغل سخت و زیان‌آور همانند کارهایی هستند که با ایجاد تنش‌های غیرطبیعی در محیط کار، سلامتی کارگران را به خطر می‌اندازند. این تنش‌ها ممکن است عوارض جسمی و روانی ایجاد کنند، بنابراین اتخاذ تدابیر ایمنی و بهداشتی مورد نیاز است تا اثرات سخت و زیان‌آور در این مشاغل کاهش یابد یا حتی حذف شود.

برای درخواست مزایای سختی کار، کارگران باید مطابق با قوانین و مقررات مربوطه درخواست خود را ثبت کرده و تمهیدات لازم را انجام دهند. این مزایا به کارگران کمک می‌کند تا در مواجهه با شرایط کاری نامناسب، حقوق و سلامتی خود را حفظ کنند.

مزایای سختی کار

بازنشستگی در میان شاغلین مشمول سختی کار به افرادی اشاره دارد که دارای ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب هستند و در کارهای سخت و زیان‌آور مشغول به کار می‌باشند. این افراد می‌توانند درخواست بازنشستگی را ارائه دهند. مهم بودن این نکته نیز ذکر شده که برای درخواست بازنشستگی، نیازی به داشتن شرایط سنی نیست

سوابق بیمه=سابقه کار سخت و زیان‌آور×1.5+سابقه کار عادی

مدت مرخصی برای افراد مشمول سختی کار ۵ هفته می‌باشد. البته توصیه می‌شود که افراد در این حوزه حتماً حداقل هر ۶ ماه یک بار از مرخصی خود استفاده کنند.

ساعات کار برای افرادی که مشمول سختی کار هستند، باید ۶ ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته باشد.

همچنین، حق بیمه برای افرادی که مشمول سختی کار هستند، به نسبت ۴ درصد تعیین شده است که باید توسط کارفرما پرداخت شود.

بیشتر بخوانید : وکیل سختی کار اصفهانوکیل اداره کار اصفهانوکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان

ثبت نام سختی کار توسط وکیل

برای ثبت نام در سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور و درخواست مزایای سختی کار، مراحل زیر را انجام دهید:

1. ورود به سامانه: در مرورگر دستگاه خود، به آدرس سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور به آدرس (http://sakht.mcls.gov.ir/) بروید.

2. ثبت نام جدید: در صفحه ورود به سامانه، در کادر سمت چپ که مخصوص ثبت نام جدید است، کد ملی، نام، و نام خانوادگی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

3. کلیک بر روی دکمه “ثبت نام”:پس از وارد کردن مشخصات، بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

پس از این مراحل، سامانه به شما امکان می‌دهد. تا درخواست خود را برای دریافت مزایای سختی کار ثبت کنید. و متناسب با شغل و شرایط خود، اقدام به تعریف مشغله سخت و زیان‌آور بنمایید. برای دقیق‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات، توصیه می‌شود به وکیل متخصص در زمینه سختی کار مراجعه کرده و او را در این مراحل به شما کمک کند تا درخواست شما با دقت بیشتری ثبت گردد.

مشاوره با وکیل سختی کار خمینی شهر

برای دریافت مشاوره رایگان از یک وکیل متخصص در زمینه مسائل سختی کار در خمینی شهر . می‌توانید با استفاده از دکمه “تماس با ما” در مورد مشاوره و طرح سوال مدنظر خود تماس بگیرید. ساعات تماس همه روزه و به صورت 24 ساعته می‌باشد. همچنین، مشاوره حضوری در ساعات ۶ بعد از ظهر لغایت ۸ شب با اخذ نوبت امکان پذیر می‌باشد.

با مشاوره با یک وکیل اداره کار خمینی شهر ، شما می‌توانید بهترین تصمیمات را در مورد مسائل سختی کار بگیرید و حقوق خود را حفظ کنید.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما