فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل کار زرقان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار در فارس  > وکیل کار زرقان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کار زرقان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کار زرقان کیست؟

با من همراه باشید تا اطلاعات مفیدی به شما منتقل کنم.

داوود وطنی وکیل اداره کار

09225192408

وکیل اداره کار در زرقان

گفته می‌شود که در گذشته معمول بود که مزد کارگر پرداخت شود قبل از آنکه عرق او خشک شود. واقعاً، دیگران در گذشته از تجربیات بیشتر خودشان استفاده می‌کردند. در زمان‌های گذشته، زمانی که شخصی به عنوان شاگرد برای یادگیری یک صنعت یا مهارت به استاد می‌پیوست، پس از اتمام مراحل آموزشی، مدتی در کنار استاد خود کار می‌کرد. هر روز پس از کار، استاد با شاگردش تسویه حساب می‌کرد و شاگرد با احساس خوشحالی به خانه بازمی‌گشت.

اکنون، با تصویب قوانین کارگران و کارمندان، آنان حقوق و مزایایی را از کارفرمای خود دریافت می‌کنند. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، هر فردی با یک جستجوی ساده می‌تواند اطلاعات لازم درباره حقوق و مزایای خود را به دست آورد.

کارگران و کارمندان نیز مستثنی نیستند و دیگر زمانی که افراد نمی‌دانستند چگونه باید حقوق خود را به دست آورند، فراموش شده است. امروزه هر دو طرف، یعنی کارگران و کارفرمایان، به دنبال اطلاعات درباره حقوق و وظایف خود هستند.

به طور معمول، افراد با گسترش ابزارهای ارتباطی و آشنایی با اینترنت، آگاهی بیشتری درباره حقوق کاری خود پیدا کرده‌اند و برای جلوگیری از تضییع حقوق خود، به اداره کار مراجعه و شکایت می‌کنند.

دفاع در دعاوی کاری دارای پیچیدگی‌های زیادی است و هر مورد به طور متفاوتی باید بررسی شود و استراتژی دفاعی متفاوتی را می‌طلبد.

در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا با برخی از دعاوی و نقش مهم وکیل اداره کار در زرقان آشنا شویم. قبل از ادامه این مقاله، می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که فاصله تنها یک تماس تلفنی است، پس با ما در ارتباط باشید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با وکیل اداره کار شیراز نیز جهت مشاوره در ارتباط باشید

 

وکیل کار زرقان

وکیل کار زرقان

مشاوره اداره کار در زرقان

مشاوره اداره کار در زرقان نقش حیاتی و اساسی در رسیدگی به دعاوی اداره کار دارد. به عنوان مثال، اگر یک کارگر قصد دارد از کارفرمای خود شکایت کند، با مشاوره اولیه با وکیل اداره کار در زرقان، از حقوق و مزایای کاری خود آگاه می‌شود و سپس پس از آن اقدام به تقدیم شکایت علیه کارفرمای خود می‌کند. این اقدام ضروری است زیرا اگر کارگر موارد مورد انتظار خود را به طور دقیق در شکایت خود بیان نکند، هیئت تشخیص رسیدگی نمی‌تواند به خارج از این موارد رای بدهد و کارگر مجبور است مجدداً از ابتدا دعوی خود را مطرح کند که این ممکن است منجر به طولانی شدن فرآیند دادرسی گردد.

علاوه بر این، مشاوره اداره کار برای کارفرما نیز می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله استخدام، اخراج کارگر، اعلام ترک کار و دفاع در دعاوی کاری و کارفرمایی کمک کند. این مشاوره به کارفرما کمک می‌کند تا بهترین راه حل‌ها را در مواجهه با اینگونه وضعیت‌ها پیدا کند و حقوق و وظایف خود را حفظ کند.

در اینجا، تمام افرادی که تحت استخدام هستند مورد نظر هستند، اعم از کارگر ساده، کارمند، مهندس یا حتی دکتر. همچنین، این شامل هر نوع رابطه اشتغالی بین آن‌ها و کارفرما می‌شود، چه این رابطه اشتغالی به صورت رسمی یا فرمایشی باشد.

شکایت کارگر از کارفرما در زرقان

در واقع، مواردی که منجر به شکایت از کارفرما می‌شود، بسیار متنوع است. کارگر ممکن است بابت حقوق معوقه خود یا اختلاف حقوق با حقوق حداقل مصوب کارگری و همچنین مزایای کاری مانند حق مسکن، اضافه کاری، حق شیفت، حق اولاد، تعطیلی کاری و موارد مشابه شکایت کند.

یک نکته که باید به آن اشاره کنیم، بسیاری از افراد اطلاعات کافی درباره نحوه دفاع از حقوق کارگر در جلسات رسیدگی به شکایت‌ها را ندارند. در دعاوی کاری، بار اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بر عهده کارگر قرار دارد و کارگر باید با استفاده از ادله و مدارکی نظیر قرارداد کاری و سند‌های مرتبط، وجود این رابطه را اثبات کند. اگرچه در صورتی که قرارداد کاری موجود نباشد، اثبات ادعا کمی دشوارتر می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که با مشاوره وکیل اداره کار در زرقان، در مورد نحوه اثبات رابطه کاری و کارفرمایی مشورت کنید.

وکلا متخصص در اداره کار می‌توانند به شما کمک کنند تا با راهبردها و مدارک مناسب، حقوق و مزایای کاری خود را بهتر دفاع کنید و در جلسات رسیدگی به شکایت‌ها به نحو موثری عمل کنید.

– شکایت از کارفرما بابت حقوق و کارفرما باید حق بیمه کارگر را به صورت منظم و مطابق با قوانین به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

شکایت از کارفرما بابت حقوق در زرقان

موارد شکایت از کارفرما درباره حقوق کارگران می‌تواند بسیار متنوع باشد. این شکایات ممکن است شامل حقوق معوقه کارگران، اختلاف در دریافت حقوق نسبت به حقوق حداقل مصوب کارگری و همچنین مزایای کاری مانند حق مسکن، اضافه کاری، حق شیفت، حق اولاد، تعطیلی کاری و موارد مشابه باشد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، عدم آگاهی بسیاری از افراد از روند دفاع در جلسات رسیدگی به شکایت‌های کاری است. بر اساس قوانین، بار اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بر عهده کارگر قرار دارد. به عبارت دیگر، کارگر باید با استفاده از مدارک و ادله، مانند قرارداد کاری و مدارک مرتبط، وجود این رابطه کاری را اثبات کند. اگرچه در صورتی که قرارداد کاری موجود نباشد، اثبات ادعا کمی دشوارتر می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که با مشاوره وکیل اداره کار در زرقان، در مورد نحوه اثبات این رابطه مشورت کنید.

وکلای متخصص در اداره کار می‌توانند به شما کمک کنند تا با مدارک مناسب و استفاده از راهبردهای قانونی، بهترین دفاع ممکن را در جلسات رسیدگی به شکایت‌های کاری داشته باشید و حقوق کاری خود را بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

وکیل شکایت از کارفرما بابت بیمه در زرقان

بله، ماده 36 قانون تأمین اجتماعی، تعهد کارفرما را به پرداخت حق بیمه کارکنان در زمان پرداخت دستمزد یا حقوق اشخاص بیان می‌کند. این ماده الزامی را برای کارفرما در پرداخت حق بیمه بیان می‌کند. بر اساس این ماده، کارفرما موظف است حق بیمه کارگران را به موقع و هم‌زمان با پرداخت دستمزد یا حقوق آن‌ها پرداخت کند.

با توجه به سوابق پرداخت بیمه توسط کارفرما، فرد بیمه شده می‌تواند در آینده برای دریافت مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی از حقوق مربوط به بیمه بهره‌مند شود.

در صورتی که کارفرما ادعا کند که حق بیمه توسط خود کارگر پرداخت شده است، قوانین بیمه تأمین اجتماعی و الزام کارفرما به بیمه کردن کارگر، از جنبه‌ای اجباری است و این ماده از قانون نمی‌تواند مورد توافق بین کارگر و کارفرما قرار بگیرد. به عبارت دیگر، هرگونه توافق بین کارگر و کارفرما برای پرداخت حق بیمه کارگر به خود کارگر، باطل است.

بیشتر بدانید: وکیل اداره کار در اصفهان

وکیل شکایت از کارفرما بابت عیدی و سنوات در زرقان

بله، در قانون کار ایران، عیدی و سنوات به عنوان مزایایی برای کارگران در نظر گرفته شده‌اند.

1. **عیدی:** طبق ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار، تمام کارفرمایان موظف به پرداخت عیدی به اندازه یک سال کار، معادل شصت روز حقوق آخرین دوره کاری هر کارگر هستند.

2. **سنوات:** طبق ماده 21 قانون کار، سنوات یا مزایای پایان کار معادل یک ماه حقوق آخرین دوره کاری کارگر است که کارفرما باید پس از خاتمه یا فسخ قرارداد کار به کارگر پرداخت کند.

در صورتی که کارفرما از پرداخت عیدی و سنوات به کارگر خود امتناع نماید، کارگر می‌تواند با شکایت به اداره کار، از هیئت تشخیص اداره کار الزام کارفرما به پرداخت عیدی و سنوات خود را درخواست کند. این اقدام به منظور اعمال حقوق کارگران بر اساس قوانین مربوطه است و درصورت عدم رعایت توسط کارفرما، کارگران می‌توانند از مراجع قانونی استفاده کرده و حقوق خود را اعمال کنند.

وکیل دفاع از حقوق کارگر در اداره کار در زرقان

وکلا متخصص در زمینه حقوق کاری می‌توانند نقش بسیار مهمی در دفاع از حقوق کارگران داشته باشند. وکلایی که تخصص خاصی در زمینه حقوق کار دارند، به کارگران کمک می‌کنند تا حقوق و مزایایشان را اعمال کنند و در مواجهه با مسائلی مانند حقوق نسبت به حداقل پایه، عیدی، سنوات، اضافه کاری، حق مسکن، حق اولاد، بن خواروبار، بن پوشاک، پاداش خدمت، بیمه موضوع ماده ۱۴۸ قانون کار، بازگشت به کار، مالیات بر حقوق، بن کارگری، ضرر و زیان ناشی از کار، از کار افتادگی، بیمه بیکاری و موارد مشابه را نمایندگی کنند.

وکلا با تجربه و مهارت در اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی، مطالعه مستندات و دفاع از حقوق کارگران در دادگاه‌ها یا هیئت‌های تشخیص اداره کار، از جمله وظایف آن‌هاست.

در زرقان، وجود وکلا متخصص در زمینه حقوق کاری که تجربه زیادی دارند، امکان ارائه بهترین دفاع در جلوی دادگاه‌ها و سازمان‌های قضایی را برای کارگران فراهم می‌کند. این وکلای متخصص قادرند تا به صورت کامل از حقوق کارگران در تمامی ابعاد مربوطه دفاع کرده و بهترین نتیجه را برای موکلان خود به ارمغان آورند.

مراحل شکایت از کارفرما در زرقان

ترتیب و مراحلی که ممکن است در یک روند قانونی مربوط به دعوای کاری اتفاق بیافتد عبارتند از:

1) احراز هویت کارگر در دفتر خدمات دولت الکترونیک: کارگر باید هویت و مدارک خود را به منظور شناسایی و احراز هویت در دفتر خدمات دولت الکترونیک ارائه دهد.

2) اقدام به طرح شکایت با مشورت وکیل اداره کار در زرقان: پس از مشاوره با وکیل متخصص حقوق کاری، کارگر می‌تواند شکایت خود را در مراجع مربوطه از جمله اداره کار به طور رسمی ثبت و ارائه کند.

3) ابلاغ جلسه رسیدگی به کارگر و کارفرما یا نمایندگان قانونی ایشان: مراجع قانونی ممکن است جلسات رسیدگی را برگزار کرده و دعوت‌نامه‌ها را به کارگر و کارفرما یا نمایندگان قانونی آن‌ها ارسال کنند.

4) تشکیل جلسه اولیه هیئت تشخیص با حضور ریاست هیئت تشخیص و نماینده کارگر و نماینده کارفرما: در این جلسه، اعضای هیئت تشخیص حاضر می‌شوند تا مسائل مطروحه را بررسی و برای مراحل بعدی آماده شوند.

5) ارجاع امر به بازرسی یا کارشناسی رسمی دادگستری حسب مورد: ممکن است هیئت تشخیص یا مرجع قانونی مربوطه به بازرسی یا کارشناسی رسمی دادگستری ارجاع دهند تا مسائل را بررسی و ارزیابی کنند.

6) اظهار نظر بازرس اداره کار یا کارشناس رسمی دادگستری و درج آن در سامانه روابط کار: نظرات و نتایج حاصل از بازرسی یا کارشناسی در سامانه روابط کار ثبت می‌شود.

7) انشا رای توسط هیئت تشخیص اداره کار و ابلاغ رای به طرفین دعوی یا نماینده قانونی آن:

پس از بررسی‌ها، هیئت تشخیص رای خود را صادر کرده و به طرفین دعوی یا نماینده قانونی آن ابلاغ می‌کند.

8) تجدید نظر خواهی ظرف مدت 15 روز از روز ابلاغ: در صورتی که یکی از طرفین اعتراض داشته باشد. ممکن است در ۱۵ روز پس از ابلاغ رای، درخواست تجدید نظر را ثبت کند.

این مراحل ممکن است. بسته به شرایط و موارد مختلف در هر دعوای کاری متفاوت باشند. و در برخی موارد، مراحلی مانند تجدیدنظر خواهی قابل انجام باشند و در برخی موارد دیگر نباشد.

مراحل رسیدگی در هیات تشخیص در زرقان

دفاع در مرحله رسیدگی در هیئت تشخیص اداره کار واقعاً مرحله‌ای حیاتی و حساس در فرایند قضایی می‌باشد. که می‌تواند بر نتیجه نهایی دعوای کاری تأثیرگذار باشد. برخی مراحل و نکات کلیدی در این مرحله عبارتند از:

1. **دعوت و استماع اظهارات**: در این مرحله، هیئت تشخیص اداره کار طرفین دعوی یا نمایندگان قانونی آن‌ها را به جلسه دعوت می‌کند. و اظهارات و دفاع‌های آنها را استماع می‌کند.

2. **صدور رای یا ارجاع به بازرسی**: اگر هیئت تشخیص معتقد به وجود رابطه کارگری یا کارفرمایی نباشد. ممکن است به صورت مستقیم به صدور رای بپردازد. اما اگر هیئت تشخیص شبهه‌ای داشته باشد، ممکن است امر را به بازرسی مراجعه دهد تا بیشتر بررسی کند.

3. **بازرسی و اظهارنظر بازرس یا کارشناس**: در صورت ارجاع به بازرسی، بازرس یا کارشناس دادگستری بررسی انجام داده. و نظرات خود را درباره وجود یا عدم وجود رابطه کارگری و کارفرمایی ارائه می‌دهد.

4. **حکم نهایی هیئت تشخیص**: پس از استماع دفاع‌های طرفین و در صورت لزوم اظهارات بازرس یا کارشناس، هیئت تشخیص به صدور حکم نهایی می‌پردازد. که ممکن است شامل تصمیمات مختلفی نظیر تایید یا عدم تایید رابطه کاری، مطالبات مالی و غیره باشد.

5. **نقض رای در هیئت حل اختلاف**: در صورتی که یکی از طرفین اعتراض داشته باشد. ممکن است از حق نقض رای در هیئت حل اختلاف استفاده کند.

به طور کلی، حضور وکیل متخصص اداره کار در این مراحل می‌تواند. به کارگر یا کارفرما کمک کند تا بهترین دفاع را ارائه دهند. و در نهایت به نتیجه مطلوب برسند.

رسیدگی در هیات حل اختلاف در زرقان

درست است، مطابق قانون کار و مقررات مربوطه، پس از صدور رای توسط هیئت تشخیص اداره کار، طرفین دعوایی که به هر نحوی محکوم شده‌اند. می‌توانند ظرف مدت 15 روز از تاریخ ابلاغ رای، درخواست تجدیدنظر را به هیئت حل اختلاف اداره کار ارائه دهند.

هیئت حل اختلاف پس از وارد شدن این درخواست، مجدداً به بررسی موضوع خواهد پرداخت. این هیئت، پس از دعوت طرفین و استماع اظهارات آن‌ها یا نماینده‌های قانونیشان، ممکن است. به صدور رایی قطعی درباره موضوع مذکور بپردازد. این رای، قطعی بوده و قابلیت اجرا در محاکم اجرای احکام دادگستری را دارا می‌باشد.

در صورتی که حکم به محکومیت کارفرما صادر شود و کارفرما عدم تادیه آن حکم را داشته باشد. این موضوع می‌تواند به دستور جلب کارفرما توسط مقامات قضایی و اجرایی منجر شود. این اجرا و اجرای حکم صادره ممکن است از طریق اجرایی‌های دادگستری یا نهادهای قضایی مرتبط صورت بگیرد.

در کل، موضوعاتی که به داوری و تجدیدنظر در مراجع قضایی و اداری منجر می‌شوند. می‌توانند برای تضمین حقوق طرفین و اجرای عدالت بین آن‌ها تأثیرگذار باشند.

شکایت کارفرما از کارگر در زرقان

مواردی که شما ذکر کرده‌اید از جمله مواردی هستند. که کارفرما می‌تواند به عنوان شکایت‌هایی در برابر کارگر انجام دهد. این شکایات در دو زمینه قابل تصور است:

۱. **شکایت در مراجع اداره کار:**
کارفرما می‌تواند به اداره کار شکایت کند مانند ترک کارگر یا سایر مسائل مرتبط با قوانین کاری. این شکایت‌ها ممکن است به عنوان موضوعات ناشی از پایان دادن به قرارداد کاری، عملکرد نامناسب کارگر یا موارد دیگر باشند. در صورت موجودیت ضرر و زیان ناشی از ترک کارگر توسط کارفرما، او می‌تواند. اقدام به ادعای خسارت و زیان در دادگاه عمومی حقوقی یا شورای حل اختلاف کند.

۲. **شکایت‌های جرایمی:**
اگر کارفرما معتقد به وجود جرمی نظیر خیانت در امانت کارگر در قبال اموال یا منابع شرکتی باشد. می‌تواند این موضوع را به دادگاه کیفری ارجاع دهد. این گونه شکایات به موجب قوانین کیفری و جرم‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند و باید با مدرک و شواهد قانونی محکم نشان داده شوند.

در هر دو حالت، کارفرما باید دلایل و شواهد مناسبی را برای اثبات ادعاهای خود در دادگاه یا مراجع قانونی مربوطه ارائه دهد. تا شکایت او به تأیید برسد.

خدمات مخصوص کارفرمایان در زرقان

بله، خدمات وکلا و کارشناسان حقوقی در زمینه کارگری و کارفرمایی می‌تواند شامل این موارد باشد:

۱) تنظیم قراردادهای استخدامی
– ممکن است وکلا و مشاوران حقوقی برای کارفرمایان در تنظیم قراردادهای استخدامی (موقت یا دائم) و قراردادهای خاصی مانند پیمانی یا بازاریابی کمک کنند. این امور شامل بررسی و تدوین شرایط قراردادهای استخدامی و مطابقت آنها با قوانین و مقررات مربوطه می‌شود.

۲) دفاع از کارفرما در مراجع قانونی:
– وکلا و مشاوران حقوقی می‌توانند از طرف کارفرما در مراجع قانونی نظیر اداره کار یا دیگر دیوان‌ها دفاع کنند. این دفاع شامل مواردی نظیر اخراج کارگر، مسائل مربوط به عدم رعایت شرایط کاری و سلامت و ایمنی در محیط کار. مواردی که به مصدومیت یا زیان ناشی از کارگر مرتبط هستند و غیره می‌شود.

مهم است که وکلا و مشاوران حقوقی مسائل و مشکلات کاری و کارفرمایی را با دقت بررسی کرده. و اقدامات لازم برای رعایت قوانین و مقررات مربوطه و حفظ حقوق و تضمینات طرفین انجام دهند.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما