فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل کارگر در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل کارگر در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کارگر در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کارگر در اصفهان

داود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

 

وکیل کارگر در اصفهان کیست ؟ قبل از اینکه به سراغ پاسخ این سوال برویم می بایست تعریف کارگر از منظر قانون را بیان کنیم.

تعریف: در قانون کار ایران کارگر کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند . کارفرما در مقابل کار وی حق السعیی را به عنوان حقوق یا دستمزد به او پرداخت می نماید .

اما باید در نظر داشت تنها تکلیف کارفرما در غبال کارگر حقوق وی نیست . مزایای دیگر کارگر علاوه بر حقوق دریافتی شامل عیدی سنوات حق مسکن و بن خواروبار و بیمه و غیره می شود که در ادامه به شرح کامل هر کدام می پردازیم. و همچنین شما عزیزان میتوانید با وکیل اداره کار اصفهان نیز در این زمینه مشورت نمایید

داود وطنی وکیل کارگر اصفهان

 وکیل حق و حقوق کارگر

همانگونه که در مطلب فوق ذکر کردیم حق و حقوق کارگر شامل مواردی بود که قانون کار در مقابل فعالیت کارگر مصوب کرده است . در ادامه به تفسیر تمامی موارد استحقاق کارگر می پردازیم ولی در صورتی که نیاز به مشاوره فوری داشته و یا وقت کافی برای مطالعه مطلب ندارید. توصیه می گردد با لمس دکمه تماس با ما در پایین صفحه نسبت به مشاوره رایگان با وکیل اداره کار در اصفهان اقدام فرمایید .

خب بریم سراغ تعاریف گشترده از حق و حقوق کارگر در قانون کار و نقش وکیل در اثبات و احقاق حق کارگر.

نکته بسیار مهم و حیاتی: بار اثبات تمام حق و حقوق کارگری بر عهده کارگر می باشد .

 وکیل حقوق و دستمزد کارگر در اصفهان

حقوق و دستمزد کارگر هر ساله توسط شورای عالی کار تعیین و ابلاغ می گردد . مقدار حقوق کارگر بر اساس ساعت کاری وی تعیین می گردد . هر چند در ماده 10 و 219 قانون مدنی ( اصل آزادی اراده ) توافقات طرفین را نافذ دانسته است. اما در مواردی که قانون امریه است (مانند قانون کار ) و این توافقات بر خلاف قانون صورت گیرد توافقات باطل است . در مواردی که کارگر و کارفرما کمتر از حقوق تعیینی شورای عالی کار توافق نمایند وکیل کارگر در اصفهان می تواند بطلان این نوع توافق را از هیات تشخیص اداره کار بخواهد و ما به ازای حقوق کارگر را مطالبه نماید . خواه این توافق کتبی باشد خواه شفاهی .

 عیدی کارگر

عیدی کارگر در پایان هر سال به کارگر تعلق می گیرد و به نوعی کارگر مستحق دو پایه حقوق در یافتی به عنوان عیدی می باشد و مطابق با مطلب فوق توافق بر خلاف ان باطل می باشد . در صورتی که مقدار عیدی کمتر از مقدار پایه تعیینی اداره کار باشد یا کارفرما یک پایه حقوق داده باشد . یا در مواردی کارفرما حقوق کارگر را بیشتر از مقدار تعیینی شورای عالی کار تعیین می نماید اما در رابطه با عیدی طبق پایه اداره کار اقدام به پرداخت می نماید . کارگر می بایست با مراجعه به اداره کار و شکایت از کارفرما نسبت به احقاق حقوق از دست رفته خود اقدام نماید .

 وکیل سنوات کارگر در اصفهان

تعریف سنوات کارگر : به حق سنوات مزایای پایان خدمت یا مزایای پایان کار هم گفته می‌شود. مبلغی معادل یک ماه آخرین مزد دریافتی فرد است که در ازای هر یک سال، یک ماه محاسبه شده و در زمان اتمام کار کارگر، به او تعلق می‌گیرد.

سوال پیش می اید که ایا کارگری که استعفا داده یا اقدام به ترک کار کرده است مشمول سنوات می گردد؟ 

جواب سوال بله است . زیرا قانون گذار اتمام کار کارگر را مبنای تعیین سنوات قرار داده است و درباره نوع اتمام کار ساکت است . در نتیجه تفسیر مضیق و مساعد به حال کارگر باید گفت که هر گونه اتمام رابطه کارگری و کارفرمایی مشمول سنوات کاری می گردد .

 وکیل بیمه کارگر در اصفهان

بر طبق ماده 148 قانون کار جمهوری اسلامی ایران : کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ نمایند . کارگرانی که با کارفرمای خود توافقی مبنی بر عدم بیمه کردن خود و دریافت مبلغ ان نمایند نیز توافق باطلی انجام داده اند و بعدا کاگر می تواند با شکایت در هیات تشخیص نسبت به مطالبه بیمه خود اقدام نماید .

عدم بیمه کارگران توسط کارفرما ضمانت اجرای کیفری داشته و کارفرمایان به جزای نقدی از 2 تا 10 برابر حق بیمه محکوم می گردند. علاوه بر ان در صورتی که حادثه ای در حین کار برای کارگران پیش اید .

وکیل سختی کار کارگر در اصفهان

همان گونه که از اسم ان پیداست سختی کار به معنای مشاغلی است که کار در ان ها با مشغت و سختی همراه بوده و برای جسم و جان کارگر خطر آفرین است . اینگونه مشاغل هم از لحاظ بازنشستگی و هم مقدار حقوق مشمول قوانین خاص خود هستند.

لیست این مشاغل را می توانید در سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور مطالعه فرمایید .

نکته ای که باید در نظر داشته باشید صرف اینکه عنوان شغلی شما در لیست این مشاغل باشد شما را مشمول عنوان سختی کار نمی نماید و کارگر می بایست ثابت نماید که در حین انجام خدمت این سختی شامل حال وی بوده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر با من در تماس باشید .

وکیل کارگر اصفهان

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از کارفرما در اصفهان

همان گونه که قبلا ذکر کرده بودم بار اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی به عهده کارگر می باشد و این کارگر است که می بایست در مقام اثبات علاوه بر تایید رابطه کاری عدم وصول مطالبات خود را نیز به اثبات برساند .

مدارکی که مورد نیاز است تا بتوان مقداری کار را برای کارگر اسان تر نمود از قرار زیر می باشد .

نکته : دارا بودن این مدارک به منزله پیروزی در دعوی نیست

۱‌) مهم ترین مدرکی که کارگر می تواند به هیات تشخیص اداره کار و بازرس اداره کار ارایه کند قرارداد کار فی مابین او و کارفرما می باشد .

۲ ) حق بیمه واریزی از سوی کارفرما نیز می تواند مدرکی دال بر کارکرد کارگر در کارگاه مربوطه باشد .

۳ ) حقوق واریزی مستمر و فیش های بانکی نیز می تواند به عنوان اماره کارکرد وی مورد استفاده قرار گیرد .

۴ ) تحقیقات محلی که توسط بازرس اداره کار صورت می گیرد . در صورتی که گزارش صادره حاکی از کارکرد کارگر باشد .

مشاوره رایگان با وکیل کارگر اصفهان

برای کسب مشاوره رایگان با وکیل کارگر در اصفهان می توانید به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با من داود وطنی در تماس باشید . ضمنا در پایین صفحه دکمه تماس با ما برای تماس مستقیم با بنده برای رفاه حال شما فراهم گردیده است .

خیلی خوشحال می شوم بتوانم کمکی در احقاق حق و حقوق شما در دعاوی حقوق کار انجام دهم .

امیدوارم این متن کمکی هر چند کوچک به شما کرده باشد . با تشکر که تا پایان مقاله با من همراه بودید .

به امید جهانی سرشار از عدل و داد

این مقاله در آینده به روز رسانی دریافت خواهد کرد پس با من همراه باشید .

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما