فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل کارفرما در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل کارفرما در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کارفرما در اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1402

وکیل کارفرما در اصفهان

داود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

وکیل کارفرما در اصفهان کیست؟ قبل از اینکه به مطالعه این مقاله بسیار کاربردی بپردازیم یک هشدار بسیار جدی به کارفرمایان عزیز بدهم.

هشدار مهم : 90 درصد قوانین کار ایران مساعد به حال کارگر و کارمندان شما می باشد .

اگر پرونده ای در اداره کار علیه شما موجود می باشد و یا احتمال می دهید شکایتی در اداره کار علیه شما توسط کارگر یا کارمندتان صورت گیرد قبل از هر اقدامی حتما با وکیل اداره کار اصفهان مشورت کنید . تا از راهنمایی های لازم و ضروری وی برخوردار گردید.

خب به ادامه مقالمون می پردازیم. برگردیم سراغ سوال قبل.

وکیل کارفرما در اصفهان کیست ؟

وکیل کارفرما یک حقوقدان در قوانین کار است که در دعاوی کار و مسائل مرتبط با حقوق کارفرما، نقش اساسی دارد. او مسئولیت دفاع از منافع کارفرما در مقابل مسائلی مانند بیمه نکردن کارگران، عدم پرداخت حقوق کافی و عیدی، و تعامل با اداره کار را برعهده دارد. وکیل کارفرما می‌تواند در مذاکرات، تسویه‌ها، نظارت بر روند قانونی، ارائه مشورت حقوقی، و حضور در اداره کار  به عنوان نماینده کارفرما نقش مهمی را ایفا نماید. انتخاب وکیل کارفرما و با تخصص در حوزه حقوق کار بسیار اهمیت دارد تا حقوق کارفرمایان به بهترین نحو حفظ شود.

 

"</p

تعریف کارفرما

در لغت ، کارفرما به معنی « آن که به کاری فرمان دهد » میباشد و همگان کارفرما را فون میدانند که صاحب سرمایه و ابزار میباشد و افرادی را در قبال پرداخت مزد به کار می گیرد با توجه به مواد ۴۶۶ و ۴۶۷ و ۵۱۲ تا ۵۱۷ قانون مدنی و سایر مواد مربوط به عقد این می توانیم کارفرما را بدین صورت تعریف نمائیم:

“کارفرما ، در قانون مدنی شخص حقیقی یا حقوقی است که اجیر کارش را در قبال دریافه اجرت به او تملیک می نماید . کارفرما در قانون مدنی مستاجر نامیده می شود و کلمـه ســار مفهوم عامی دارد که شامل کارفرما و هر کسی که از عمل دیگری استفاده می کند می باشد طبق ماده ۳ قانون کار ” کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند .

شخصیت کارفرما در حقوق ایران

طبق تعریف فوق کارفرما بر خلاف کارگر می تواند هـم شخصیت حقیقی باشد و هم شخصیت حقوقی ، کارفرما در واقع شخصی است که مالکیت و مدیریت را در کارگاه توامـا در اختیار دارد . دستورات و تصمیمات کارفرما تأثیر مستقیم در اداره کارگاه دارد و می توان گفت رابطه کارگر با کارفرما ، رابطه او با رئیس و مالک کارگاه می باشد نه مدیر کارگاه.

وظایف کارفرما در قبال کارگر در اصفهان

کارفرمایان یک سری تعهدات نسبت به کارگر در امور مربوط به کار پس از استخدام وی دارند. عدم رعایت اینگونه تعهدات ضمانت اجرای کیفری و حقوقی را برای کارفرما در پی خواهد داشت . به گونه ای که حتی می تواند منجر به پلمپ محل کسب و یا انحلال شخصیت حقوقی کارفرما گردد . پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید . در صورتی که سوال یا مشاوره ای از بنده درخواست داشتید می توانید با کلیک بر روی دکمه تماس با ما در پایین صفحه . به صورت رایگان با من مشورت نمایید .

تکالیف کارفرما جهت تنظیم قرارداد کار

رابطه کارگری و کارفرمایی که به موجب آن یک طرف نیروی کار خود را در اختیار دیگری می گذارد و طرف دیگر متعهد می شود که ما به ازای آن را به او بپردازد ، از لحاظ حقوقی یک قرارداد به شمار می آید . این قرارداد با تغییر نام به قرارداد کار موسوم شده است . هرگاه سخن از قرارداد کار به میان می آید نباید آنرا با قواعد عمومی قراردادها در حقوق خصوصی و با مقررات قراردادهای دولتی در حقوق عمومی و اداری یکی تصور کنیم زیرا این نوع قرارداد دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که این شرایط همان قوانین و مقررات کار می باشد. بنابراین هر گونه توافقی بین کارگر و کارفرما خارج از چهارچوب قانون کار فاقد ارزش و اعتبار می باشد .

قرارداد کار دارای سه ویژگی مهم است : اول اینکه قرارداد کار رابطه کار بین کارگر و کارفرما را تعیین می کند . دوم اینکه می توان در قرارداد کار بعضی از نکاتی که در قانون نیامده و با امکان طرح آن نبوده را ذکر کرد مثل مشخصات طرفین ، نوع کار میزان دستمزد ، و سوم اینکه در قرارداد کار می توان شرایط مهم تری را ایجاد و بیشتر از حداقل مزایا که در برای کارگر ذکر گردیده تعیین نمود . اما تعریفی که قانون کار در ماده ۷ خود از قرارداد کار ارائه کرده ، قرارداد کار را اعم از اینکه کتبی و یا شفاهی باشد معتبر طرفین است و قابل ارائه به هر محکمه ای می باشد .

تکلیف کارفرما در جهت چگونگی پرداخت مزد و مزایا :

مزد عبارتست از آنچه در ازای انجام کار به فرد پرداخت میشود لذا پرداخـت مـزد بـه ازای انجام کار توسط کارفرما امری مسلم و بدیهی است لکن میزان و چگونگی آن معمولاً باعـث و اختلاف بین کارگر و کارفرما ست . اگرچه مزد از دیدگاه کارفرما یک هزینه است ، ولی مـزد تنها منبع درآمد کارگر است که نه تنها برای او از نظر فردی و ایجاد انگیزش بـه کـار مـؤثر است بلکه معیشت خانواده او یا به عبارتی چگونگی سطح زندگی و کمیت و کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار میدهد . فلذا یکی از مهمترین وظایف کارفرما پرداخت حق السعی طبق ماده ۳۴ قانون کار میباشد .

حداقل مزد : از بین انواع مزد ، حداقل مزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است . زیرا هدف از تعیین حداقل مزد تضمین حداقل درآمد برای کارگران و همچنین جلوگیری از استثمار مزدی کارگران میباشد .

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار : شورای عالی کار همه ساله موظـف اسـت میـزان حـداقل مـزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید :

۱- حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود .

۲- حداقل مزد بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگیهای کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یک خانواده که تعداد متوسط آن به وسیله مراجع رسمی اعلام می شود را تأمین نماید .

تکلیف کارفرما در قبال حق بیمه کارگر

الف- مطابق ماده ۱۴۸ قانون کار کارفرمایان کارگاه های تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی و سایر کارگاهها و واحدهایی که مشمول قانون کار هستند ، مکلفند طبق قوانین و مقررات تأمین اجتماعی کارگران خود را از روز اول اشتغال به کار بیمه نمایند و همچنین نسبت به پرداخت حق بیمه مقرر اقدام نمایند . تا کارگران و خانواده اش بتوانند از مزایای تأمین اجتماعی بهره مند شوند .

 

"</p

وظیفه وکیل کارفرما در اصفهان در قبال کارفرما

وظایف وکیل کارفرما (وکیل مشاور کارفرما) در قبال کارفرما شامل مسائل مختلفی است. در ادامه به برخی از این وظایف اشاره می‌شود:

1. نظارت بر رفع مسائل حقوقی کاری:

وکیل کارفرما مسئولیت نظارت بر مسائل حقوقی مرتبط با کارفرما را دارد. این شامل رسیدگی به مواردی مانند تعامل با کارکنان، قراردادها، قوانین کاری، و دعاوی حقوقی می‌شود.

2. مشورت حقوقی:

وکیل کارفرما به او مشورت حقوقی ارائه می‌دهد. او به مشتریان خود کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مسائل حقوقی کاری خود اطلاعات دقیق و حرفه‌ای داشته باشند.

3. تهیه و بررسی قراردادها:

وکیل کارفرما قراردادها و تعهدات مرتبط با کارفرما را تهیه و بررسی می‌کند. این اطمینان حاصل می‌کند که قراردادها با توجه به مصلحت‌های کارفرما تدوین شوند.

4. نظارت بر انطباق با قوانین کاری:

وکیل کارفرما از انطباق کارفرما با قوانین کاری و مقررات مرتبط با حقوق کارفرما نظارت می‌کند. او می‌تواند برای تصحیح هر گونه نقض قانونی کمک کند.

5. حل دعاوی و اختلافات:

وکیل کارفرما در صورت بروز دعاوی و اختلافات حقوقی ممکن است به موکل کمک کند تا به توافقی دیگر با طرف مقابل برسد یا در موارد لزوم، به اداره کار مراجعه کند.

6. نظارت بر تغییرات قوانین کاری:

وکیل کارفرما باید با تغییرات قوانین کاری آشنا باشد و موکل را در خصوص تطبیق با این تغییرات راهنمایی کند.

در کل، وکیل کارفرما مسئولیت حمایت از منافع حقوقی و تأمین امور حقوقی کارفرمایان را دارد و در موارد مختلف به موکل خود کمک می‌کند تا مسائل حقوقی کاری خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند.

مشاوره با وکیل کارفرما در اصفهان

برای مشاوره با وکیل کارفرما در اصفهان به صورت رایگان می توانید با دکمه تماس با ما در پایین صفحه یا شماره تماس 09133604594 با من در ارتباط باشید .

توصیه می گردد قبل از هر اقدامی از مشاوره رایگان با مجموعه من برخوردار گردید تا از زیان های بعدی جلوگیری نمایید .

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما