فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز|مشاوره تلفنی تخصصی|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل اداره کار فارس  > وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز|مشاوره تلفنی تخصصی|1402

وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز|مشاوره تلفنی تخصصی|1402

وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز

داود وطنی وکیل اداره کار

09225192408

وکیل بیمه تامین اجتماعی یک حقوقدان متخصص در زمینه قوانین و مقررات مربوط به بیمه‌ها و تأمین اجتماعی است که وظیفه دفاع از حقوق شخص بیمه شده را بر عهده دارد. وظایف یک وکیل بیمه تامین اجتماعی عبارتند از:

1. مشاوره و تصحیح حقوقی:

وکیل بیمه تامین اجتماعی، شخص بیمه شده را در خصوص حقوق و تکالیفش در زمینه بیمه‌ها و تأمین اجتماعی مشاوره می‌دهد و نقشه‌ای از حقوق و وظایف او را بررسی می‌کند.

2. نمایندگی در دعاوی و شکایات:

اگر شخص بیمه شده شکایتی یا دعوایی علیه کارفرما (بیمه‌گر) داشته باشد، وکیل بیمه تامین اجتماعی به عنوان وکیل مدافع، نماینده‌ای برای شخص بیمه شده خواهد بود و از سوی او در مراجع قضایی و مراجع حل اختلاف به دفاع می‌پردازد.

وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز

وکیل بیمه تامین اجتماعی شیراز

3. تدوین و پیگیری دعاوی:

وکیل بیمه تامین اجتماعی مسئولیت تدوین و پیگیری دعاوی و شکایات مربوط به بیمه‌ها و تأمین اجتماعی را بر عهده دارد و به منظور حفظ حقوق موکلش در دادگاه‌ها و مراجع صالح حقوقی، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

4. پیگیری مستندات و اطلاعات:

وکیل بیمه تامین اجتماعی مسئول پیگیری مستندات و اطلاعات مرتبط با پرونده‌های قانونی موکلش است و از درستی و قانونی بودن اطلاعات مورد استناد در دادگاه‌ها و مراجع قانونی اطمینان حاصل می‌کند.

5.نمایندگی در مراجع حل اختلاف:

وکیل بیمه تامین اجتماعی ممکن است به نمایندگی از موکلش در مراجع حل اختلاف مانند هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما (هیات صالح) حاضر شود و حقوق موکلش را در این مراجع به دفاع خواهد برد.

بنابراین، وکیل بیمه تامین اجتماعی در اصل وظیفه دفاع از حقوق و منافع شخص بیمه شده را دارد و در برخورد با مسائل قانونی مرتبط با بیمه و تأمین اجتماعی، موکلش را نماینده می‌کند و از حقوق او دفاع می‌کند.

در چه مواردی نیاز به وکیل بیمه تامین اجتماعی در شیراز داریم؟

نیاز به وکیل بیمه تأمین اجتماعی برای موارد زیر ممکن است پیش آید:

1. عدم پرداخت حقوق و مزایای بیمه‌ای:

اگر کارفرما وظیفه پرداخت بیمه‌ها و حقوق مربوط به بیمه‌های اجتماعی کارگر را انجام ندهد یا مشکلاتی در پرداخت حقوق بیمه‌ای به وی پیش‌آید، وکیل بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند به نمایندگی از کارگر در این موارد عمل کند و به منظور دریافت حقوق و مزایای مربوط به بیمه، دعوای قانونی را آغاز کند.

2. دفاع در قضایای حقوقی:

اگر کارفرما ادعا دارد که وظایف بیمه‌ای خود را به درستی انجام داده است ولی کارگر یا نماینده وی معتقد به عدم انجام صحیح وظایف است، وکیل بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند به عنوان نماینده کارگر در دفاع از حقوق و تضییعات احتمالی وی علیه کارفرما فعالیت کند.

3. طرح دعوای حقوقی و ادعاهای بیمه‌ای:

اگر کارگر تصمیم به طرح دعوای حقوقی و ادعاهای مربوط به بیمه‌های اجتماعی و حقوق وی در دادگاه داشته باشد، وکیل بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند به عنوان نماینده وی در دادگاه حضور یابد و از طریق حقوقی برای مطالبه حقوق و تضییعات کمک کند.

4. تدوین اسناد و پرونده‌های حقوقی:

وکیل بیمه تأمین اجتماعی ممکن است وظیفه تدوین اسناد و پرونده‌های حقوقی مرتبط با مسائل بیمه‌ای را بر عهده داشته و به کارگر در این مسیر کمک کند.

بنابراین، وکیل بیمه تأمین اجتماعی در اصل برای دفاع از حقوق کارگران در مواردی که مرتبط با عدم پرداخت بیمه‌ها و حقوق بیمه‌ای و یا تضییع حقوق آن‌ها توسط کارفرما است، نیازمند و کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید : وکیل کار رشتوکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی در شیراز

وکیل متخصص در این زمینه می‌تواند نقش‌های متعددی داشته باشد:

1. مشاوره حقوقی:

وکیل می‌تواند به عنوان مشاور حقوقی شما در مورد حقوق و تکالیف شما یا کارگرانتان در موارد حوادث ناشی از کار باشد. این شامل حقوق و تضمینات مربوط به بازنشستگی تامین اجتماعی و همچنین مسائل مربوط به دیه‌ها و تعیین مسئولیت‌ها می‌شود.

2.نمایندگی در دادگاه:

در صورتی که موضوع به دادگاه رسیده باشد، وکیل می‌تواند به عنوان نماینده شما در دادگاه حضور یابد و در مورد تعیین مسئولیت‌ها و پرداخت دیه‌ها به عنوان نماینده حقوقی شما عمل کند.

3. تحلیل و تدوین مستندات حقوقی:

وکیل می‌تواند به شما کمک کند تا مستندات حقوقی مورد نیاز را برای ارائه در دادگاه یا به منظور ادعاهای حقوقی مرتبط با حوادث ناشی از کار، تهیه و تدوین کنید.

4.نمایندگی در مذاکرات و رسیدگی به ادعاها:

وکیل می‌تواند در مذاکرات با طرف‌های مختلف شرکت کند و در ادعاهای مربوط به تأثیر حوادث ناشی از کار، به شما راهنمایی کند.

در مواردی که تعیین مسئولیت و تأثیر حوادث ناشی از کار مورد بحث است، نقش وکیل بیمه تأمین اجتماعی و وکیل متخصص در حقوق کارگران می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در چه موردی به وکیل بیمه تامین اجتماعی در شیراز نیاز داریم؟

احتیاج به کمک وکیل تامین اجتماعی در چه مواردی مطرح می‌شود؟

یکی از موضوعاتی که بیشترین تعداد شکایت را در دیوان عدالت اداری به دنبال دارد، مسأله بیمه بازنشستگی است. در طول دوران فعالیت کاری، هر کارفرما یا حتی افراد می‌توانند خودشان را در بیمه بازنشستگی ثبت کرده. و پس از اتمام دوره کاری، انتظار دارند که به آن‌ها مستمری بازنشستگی تعلق گیرد. اگر سازمان درخواست فرد را رد کند، افراد می‌توانند. با همکاری وکیل تامین اجتماعی در برابر تصمیم سازمان اعتراض کنند. افرادی که در حوزه حقوقی خود، به وکیلی با تخصص در زمینه تامین اجتماعی نیاز دارند، می‌توانند با شماره‌های موجود در وبسایت تماس بگیرند. سایت صلح‌طلب، علاوه بر تهران، به معرفی وکلا در حوزه تامین اجتماعی در سایر شهرهای ایران نیز می‌پردازد.

شرایط بازنشستگی

وقتی که شما بازنشسته می‌شوید، انتظار دارید که سازمان تامین اجتماعی خدمات مربوطه را به شما ارائه دهد. اما اگر این اتفاق نیفتد، چه باید انجام داد؟ ممکن است نیاز به وکیلی داشته باشید که در زمینه بیمه تامین اجتماعی تخصص دارد. و به شما کمک کند تا حقوق و مزایای شما را بدست آورید. سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان دولتی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.

آیا می‌دانید در چه مواقعی به وکیلی در حوزه تامین اجتماعی نیاز دارید؟ همانطور که اطلاع دارید، بین کارفرما و کارگر قراردادی بسته می‌شود. که تمامی شروط کاری را در بر می‌گیرد؛ اما گاهی اوقات ممکن است. اختلافاتی بین آن دو به وجود آید که ممکن است. به مسائلی مانند عدم پایبندی به شرایط قرارداد یا موارد مربوط به بیمه کارگری مرتبط باشد. در مراحل اولیه، این اختلافات معمولاً از طریق میانجی‌گری قابل حل هستند. اما گاهی این اختلافات به حدی بزرگ می‌شوند که قابل حل شدن به سادگی نیستند. در این حالت، کارگر و کارفرما ممکن است. درباره بیمه تامین اجتماعی به مراجع حل اختلاف و یا دیوان عدالت مراجعه کنند.

2 نظرات

  • مهدی سلطانی
    پاسخ 20 فروردین 1403 در 8:47 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    اینجانب دارای ۳۲ سال سابقه بیمه می باشم
    ۳۰ سال با احتساب خدمت سربازی دراداره پست شیرازخدمت کرده ام .
    ۱۵ ماه درمرغداری یکی ازدوستان
    ۳ ماه درپتروشیمی شیراز
    اینجانب ۲۸ ماه خدمت سربازی دارم که ۱۷ ماه آن درجبهه بوده که کارت ایثارهوشمند هم دارم .
    ۱۰ ماه است که بازنشسته شده ام .
    برای استفاده ازمزایای جبهه به تامین اجتماعی شیرازمراجعه وگفتندبایدسختی کارداشته باشی من هم گفتم ۱۵ ماه مرغداری بودم .آنها قبول کردند ولی گفتندچون بعدازبازنشستگی اقدام کرده ای شامل شما نمی‌شود.لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.اگرراهی هست .باتشکر

    • admin
      پاسخ 21 فروردین 1403 در 10:16 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر لطفا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی دقیقی به شما داشته باشیم.

پیام بگذارید

تماس با ما