فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو

وکیل اداره کار خرم آباد

وکیل اداره کار خرم آبادبا ما تا پیروزی در  دعاوی کار

داود وطنی – وکیل اداره کار

09055782208

روابط میان کارگر و کارفرما همواره پیچیده بوده است. و عدم آگاهی از حقوق کارگر و کارفرما در مواردی منجر به ایجاد مشکلاتی شده است. کارفرمایانی که با توجه به ناآگاهی کارگران، حقوق کارگران را نادیده می‌گیرند. و بالعکس کارگری که با علم به عدم آگاهی حقوقی کارفرما از وی سوء استفاده می‌کند.. نتیجه این شرایط آن است که قراردادهای کار بدون حضور وکیل اداره کار یا دریافت مشاوره حقوقی از وکیل وزارت کار متخصص تنظیم می‌شوند.

کارگر و کارفرما باید نسبت به حقوق قانونی خود در قراردادها و شرایط فعالیت اطلاعات کافی داشته باشند. تا این ارتباط به خوبی آغاز شود و ادامه یابد.

وکیل اداره کار خرم آباد شخصی است. با سابقه فعالیت غنی در حوزه اداره کار و قراردادهای کاری، دانش و آگاهی تخصصی در این زمینه. و بهترین گزینه برای دریافت مشاوره حقوقی در رابطه با اختلافات در رابطه میان کارگر و کارفرما است.

حضور وکیل اداره کار متخصص در جلسه انعقاد قرارداد میان کارگر و کارفرما برای طرفین بسیار مفید خواهد بود. و مانع از بروز مشکلات در رابطه با خواسته‌ها و حقوق طرفین می‌شود.

وکیل اداره کار خرم آباد

وکیل اداره کار خرم آباد

کارگاه‌ها و موسسات کوچک و بزرگ برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی و رفع آن نیازمند حضور وکیل وزارت کار هستند تا با نظارت بر نحوه تنظیم قراردادها و فعالیت کارگاه پیش از ایجاد هر نوع مسئله جدی آن را برطرف کند.

بیشتر بخوانید : وکیل اداره کار شیرازوکیل قرارداد کار اصفهانوکیل اداره کار رشت

نکاتی در مورد قانون کار در استان لرستان

قانون کار مصوب سال 1369 که در سال‌های اخیر نیز اصلاحاتی به آن اضافه شدهاست. به تعریف کارگر، کارفرما، قراردادهای کار و شرایط قانونی آن پرداخته است.

مطابق ماده 2 این قانون کارگر شخصی است. که در قبال دریافت دستمزد، سود و مزایا از سوی کارفرما برای وی کار می‌کند.

قرارداد شفاهی یا کتبی که کارگر را برای مدت زمان معین یا غیر معینی برای کار در قبال کارفرما متعهد می‌نماید.

قرارداد کار نامیده می‌شود. حقوق و مزایای کارگر نیز در این قرارداد ذکر می‌شود.

حقوق کارگر و شرایط فعالیت قابل تغییر و توافق است. اما مزایا و شرایطی که برای کارگر در نظر گرفته می‌شود. نباید از حقوقی که در قانون کار برای کارگر بیان شده، کمتر باشد. کارگران با اطلاع از حقوق و مزایای قانونی قادر به دفاع و در نهایت حفظ حقوق مکتسبه خود هستند. دریافت مشاوره حقوقی از وکیل وزارت کار متخصص تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کارگر قرار می‌دهد.

حداکثر مدت قرارداد کار میان کارگر و کارفرما در رابطه با فعالیت‌هایی که جنبه موقتی و غیر مستمر دارند، از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می‌شود و پس از بررسی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در رابطه با فعالیت‌هایی که مستمر و طولانی مدت هستند.اگر در قرارداد مدتی تعیین نشود، قرارداد دائمی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین وکیل اداره کار خرم آباد

کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است. که با درخواست وی کارگر و در ازای دریافت دستمزد، کارگر نامیده می‌شود. کارفرما به کارگر دستمزد پرداخت می‌کند و در قبال شرایطی که در قرارداد کار با کارگر منعقد می‌کند، متعهد به انجام است.

وظایف کارفرما

پرداخت دستمزد به کارگر
فراهم کردن شرایط مناسب کار
رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی
تامین امنیت و سلامت کارگر
پرداخت مزایای قانونی به کارگر
نماینده کارفرما

در برخی موارد به علت حجم بالای کار و مسئولیت در کارگاه، اداره کارگاه به نماینده یا نمایندگان کارفرما محول می‌شود. نماینده کارفرما در کارگاه راه ارتباطی میان کارگران و کارفرما است و مشکلات، مسائل و گزارش فعالیت‌های کارگاه را به اطلاع کارفرما می‌رساند.

مسئولیت نماینده کارفرما

نماینده کارفرما باید مطابق تعهدات کارفرما در برابر کارگران رفتار نماید و کارفرما مسئولیتی در قبال تعهدات خارج از قرارداد نماینده کارفرما ندارد.

انعقاد قرارداد کار

دقت در مفاد و رعایت تمامی نکات، بازتاب درخواست‌های طرفین در قرارداد در ادامه همکاری میان کارگر و کارفرما نقش مهم و حیاتی دارد. وجو وکیل اداره کار خرم آباد در جلسات انعقاد قرارداد . و نظارت وی و انشا قراداد توسط خود او بسیار مهم و ضروری است.

مشاوره اداره کار خرم آباد

پس از پایان قرارداد کار نیز کارگر و کارفرما بایستی به حقوق یکدیگر احترام بگذارند، در غیر اینصورت طرف متضرر به همراه وکیل اداره کار قادر به طرح شکایت در مراجع قضایی خواهد بود.

اختلافات کارگر و کارفرما

اختلافات در رابطه میان کارگر و کارفرما در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

شکایت در اداره کار

وکیل اداره کار خرم آباد پس از مشاوره ابتدایی با موکل و مطالعه محتویات پرونده نسبت به تنظیم شکایت در سامانه جامع اداره کار اقدام می‌کند. سامانه جامع اداره کار در بستر اینترنت بوده.

برای دسترسی راحت اشخاص برای ثبت شکایات تعبیه شده است.

حضور وکیل در جلسات رسیدگی

وکیل اداره کار در جلسات رسیدگی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف حضور می‌یابد و تلاش می‌کند تا از حقوق قانونی موکل خود دفاع نماید.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما