فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل قرارداد کار اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1403

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل قرارداد کار اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1403

وکیل قرارداد کار اصفهان|مشاوره تلفنی رایگان|1403

 وکیل قرارداد کار اصفهانبا ما از ضررهای اینده جلوگیری نمایید

داود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

وکیل قرارداد کار اصفهان وظیفه تنظیم قرارداد بر پایه حقوق کار و شرایط و ضوابط حاکم بر قانون کار و تامین اجتماعی را بر عهده دارد.

در وهله اول باید به سراغ تعریف قرارداد کار و اصول حاکم بر قرارداد کار برویم.

نکته بسیار مهم : عدم رعایت قوانین کار باعث بطلان قرارداد کار شده و کارمند شما در حکم قرارداد کار دایم قرار می گیرید و تا لحظه بازنشستگی در کارگاه شما مشغول به فعالیت خواهد بود .

در صورتی که نیاز به مشاوره فوری با وکیل اداره کار اصفهان دارید با استفاده از دکمه سبز رنگ تماس با ما در انتهای صفحه نسبت به اخذ نوبت مشاوره اقدام نمایید.

 

وکیل تنظیم قرارداد کار اصفهان

وکیل تنظیم قرارداد کار اصفهان

تعریف قرارداد کار

قرارداد کار، توافقی کتبی یا شفاهی است که در آن کارگر، به مقابل دریافت حق السعی، برای کارفرما وظایفی را بر عهده می‌گیرد. در قوانین کار، مدت زمان مشخصی برای قراردادهای موقت و دائمی تعریف شده است. در مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران، قرارداد کار به توافق کتبی اشاره دارد که کارگر به مقابل دریافت مزد مشخص، وظایف خود را برای کارفرما انجام می‌دهد. همچنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، قراردادهای کاری را در جهت شفاف سازی و افزایش شفافیت مدیریت می‌کند.

شرایط صحت قراردادکار

قرارداد کار در ایران به عنوان یک توافق رضایت‌آمیز و معوض در نظام حقوقی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. این قرارداد بر اساس مجموعه قوانین و مقررات کار در جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۷) انعقاد می‌گردد.

در این سند، رضایت طرفین بسیار حائز اهمیت است. و انعقاد آن تنها با توافق دوطرفه امکان‌پذیر است. این قرارداد معوض نیز به شمار می‌رود. زیرا انجام کار توسط کارگر به معنای دریافت مزد است و وجود معوض (مزد یا حقوق) یکی از جوانب اصلی این رابطه است. به علاوه، تعهدات کارفرما نسبت به کارگر و برعکس در حوزه کار و مزد به خوبی در این قرارداد تعریف شده است.

شروط ضمن عقد قرارداد کار در رویه اصفهان

در این سند، رعایت حداقل مزد و مزایا نیز به‌عنوان یک شرط اساسی آورده شده است. شرایط مندرج در قرارداد و تغییرات بعدی آن تنها زمانی معتبر خواهند بود. که مزایای ارائه شده. به کارگر از امتیازات قانونی مندرج در قانون کار کمتر نباشد. قانون کار این تضمین را ارائه داده. که مزایا و مزد حداقل در قانون کار نیز حداقل مقرری دارند. و هیچگاه نمی‌توانند کمتر از این حد باشند.

همچنین بر اساس اصل حفظ منافع کارگران و حمایت از حقوق آن‌ها. حتی با توافق خود کارگر، نمی‌توان مزایای کمتر از حقوق قانونی او را معتبر کرد. این امر به منظور حفظ نظم عمومی اجتماعی است و قوانین کار به عنوان قوانین نظم عمومی اجتماعی تلقی می‌شوند.

در پایان، شرایط صحت قرارداد کار نیز مشخص شده‌اند. برای صحت قرارداد، ابتدا باید مشروعیت موضوع قرارداد تأیید شده باشد. و موضوع قرارداد باید مشخص و معین باشد. همچنین نباید تصرف اموال طرفین در انجام کار مورد نظر، قانونی یا شرعی ممنوع باشد.

انواع قرارداد کار

قرارداد های کار از انواع مختلفی برخوردار می باشند . هرکدام از این نوع قرارداد ها مختص به یک عنوان کاری بوده و برای همه کارکنان و کارمندان نمی توان نسخه واحدی پیچید.

قرارداد معین ( انجام پروژه )

در این نوع قرارداد، متعهد به انجام حجمی خاص از کار می‌شود. و با اجرای تعهدات و پرداخت حق الزحمه معین، قرارداد به پایان می‌رسد. این نوع قرارداد مرتبط با قراردادهای کاری است که برای انجام یک کار خاص و مشخص منعقد می‌شود، و امکان فسخ یک‌طرفه آن به صورت قانونی وجود ندارد.

این قرارداد در زمان انعقاد به دلیل انجام یک کار خاص به وجود می‌آید و بعد از اجرای موضوع قرارداد، ناتفاقی به ارتباط باقی نمی‌گذارد. مانند قراردادهای مرتبط با نقاشی، ساختمان، نصب ماشین‌آلات، و سایر فعالیت‌های پیمانکاری. در این نوع قرارداد، زمان اجرای کار معین پیش‌زمینه‌ای ندارد و پایان قرارداد همان لحظه‌ای است که کار معین به اتمام می‌رسد.

قرارداد کار معین به صورت کارمزدی انجام می‌شود. و با اجرای وظایف تعیین شده. و تکمیل موضوع قرارداد، به پایان می‌رسد. در این نوع قرارداد، امکان فسخ پیش از تکمیل کار و خاتمه موضوع قرارداد وجود ندارد.

قرارداد مزد ساعتی

کارگر بر اساس ساعات کاری که برای کارفرما انجام می‌دهد، مزد دریافت می‌کند. مزد ساعتی به معنای پرداخت مقداری پول بر اساس انجام کار مشخص و در زمان مشخص است. در قرارداد مزد ساعتی، میزان و مقدار کار باید با زمان تعیین شده متناسب باشد. که می‌تواند از ۸ ساعت در روز تا ۴۴ ساعت در هفته یا ۱۷۶ ساعت در ماه، کمتر یا بیشتر باشد. انعقاد قرارداد ساعتی به طور قانونی ممکن است ولی نمی‌تواند از حداقل حقوق ساعتی که بر اساس حقوق روزانه تعیین می‌شود، کمتر باشد. در هر صورت، ساعات کار در هفته نمی‌تواند از ۴۴ ساعت و ۸ ساعت در روز بیشتر باشد. اگر بیشتر از این مقدار باشد، به عنوان اضافه کار محسوب می‌شود و کارگر برای این اضافه کار، ۴۰ درصد اضافه کاری را دریافت می‌کند. همچنین، قرارداد ساعتی مشمول کسر حق بیمه نیز است.

قرارداد  در مراکز اموزشی و درمانی

در مراکز آموزشی، علیرغم مزد ساعتی و مدت اشتغال کمتر از ساعات قانونی، سازمان‌های اجتماعی این کارگران را به عنوان یک روز کامل کاری در نظر می‌گیرند و حق بیمه آنها را بر اساس روز کارکرد احتساب می‌نمایند. قراردادهای مزد ساعتی معمولاً در مشاغل مراکز آموزشی، درمانی، نیمه وقت و همچنین سایر کارگاه‌هایی که مدت زمان اشتغال آنها کمتر از ساعات قانونی طی یک روز است، به کار می‌روند.

کلیتاً، کارگرانی که بر اساس قرارداد کار ساعتی به کار اشتغال دارند، به نسبت ساعات کار از تمامی حقوق و مزایای قانون کار برخوردار می‌شوند. اگر بر اساس قرارداد یا عرف. مزد به صورت روزانه یا ساعتی تعیین شده باشد. پرداخت آن باید پس از محاسبه در پایان روز، هفته یا پانزده روز یکبار صورت گیرد. اگر پرداخت مزد بر اساس قرارداد یا عرف به صورت ماهانه باشد، این پرداخت باید در آخرین روزهای ماه انجام شود. در هر حالت، مزد مذکور به عنوان حقوق شناخته می‌شود.

برای مشاوره با وکیل قرارداد کار اصفهان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرارداد کاری خود با استفاده از دکمه تماس با ما در پایین صفحه نسبت به اخذ نوبت مشاوره اقدام نمایید .

 

وکیل تنظیم قرارداد اصفهان

وکیل تنظیم قرارداد اصفهان

وکیل فسخ قرارداد کار در اصفهان

براساس ماده ۲۱ قانون کار، خاتمه قرارداد کار به یکی از روش‌های زیر ممکن است:

الف- فوت کارگر
ب- بازنشستگی کارگر
ج- از کارافتادگی کارگر
د- انقضای مدت در قراردادهای کار با مدت مشخص و عدم تجدید صریح یا ضمنی آن
ه- پایان کار در قراردادهایی که به کار معین ارتباط دارد

انواع قراردادهای کاری بر اساس نوع استخدام

همانطور که اشاره شد، قراردادهای کاری بر اساس نوع استخدام به دو دسته کلی دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دسته‌ها، شامل زیرمجموعه‌ها و انواع مختلفی از قراردادها هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

قرارداد کار دولتی: تعهدات و مزایا

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در قرارداد کار دولتی، دولت به عنوان کارفرما عمل می‌کند و با افراد حقیقی یا حقوقی برای انجام وظایف مشخص در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی غیردولتی به کارگیری می‌کند. قراردادهای کار دولتی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. قرارداد رسمی:

  • مخاطب: این نوع قرارداد برای استخدام کارکنان در مشاغل عمومی در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی غیردولتی به کار می‌رود.
  • تعهدات کارفرما: پرداخت حقوق و مزایای کامل طبق قانون کار، بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی، عیدی و پاداش، بن کارت، استفاده از مرخصی استعلاجی و زایمان و …
  • تعهدات کارگر: انجام وظایف محوله طبق شرح وظایف، رعایت قوانین و مقررات اداری و انضباطی، عدم اشتغال به کار دیگر در ساعات اداری
  1. قرارداد پیمانی:

  • مخاطب: این نوع قرارداد برای استخدام افراد در مشاغل تخصصی یا برای انجام پروژه‌های خاص در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی غیردولتی به کار می‌رود.
  • تعهدات کارفرما: پرداخت حقوق و مزایای مشابه با قرارداد رسمی، با اندکی تفاوت، بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی، عیدی و پاداش، بن کارت، استفاده از مرخصی استعلاجی و زایمان و …
  • تعهدات کارگر: مشابه با قرارداد رسمی
  1. قرارداد حجمی:

  • مخاطب: این نوع قرارداد برای انجام کارهای معین و مشخص در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی غیردولتی به کار می‌رود.
  • تعهدات کارفرما: پرداخت دستمزد بر اساس حجم کار انجام شده، عدم ارائه مزایایی مانند بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی
  • تعهدات کارگر: انجام تعهدات مندرج در قرارداد و تحویل کار در موعد مقرر

مزایای قرارداد کار دولتی:

  • امنیت شغلی: کارکنان رسمی و پیمانی از ثبات شغلی بالایی برخوردار هستند و امکان اخراج آنها به جز در موارد قانونی خاص وجود ندارد.
  • مزایای کامل: بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی، عیدی و پاداش، بن کارت، استفاده از مرخصی استعلاجی و زایمان و …
  • امکان ارتقای شغلی: برخی از مشاغل دولتی دارای مسیر مشخصی برای ارتقای شغلی هستند.

نکات مهم:

  • شرایط و ضوابط استخدام در هر نوع قرارداد دولتی، توسط مراجع ذیربط در دولت تعیین می‌شود.
  • داوطلبان استخدام در دستگاه‌های دولتی باید از طریق آزمون‌های استخدامی و با رعایت شرایط و ضوابط مربوطه اقدام به اخذ این نوع قرارداد کنند.
  • در صورت بروز هرگونه اختلاف در خصوص مفاد قرارداد کار دولتی، می‌توان به مراجع قانونی ذیربط مانند دیوان عدالت اداری یا مراجع حل اختلاف کار و تامین اجتماعی مراجعه کرد.

توجه: اطلاعات ارائه شده در این متن، صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی داشته و به هیچ وجه جایگزین مشاوره حقوقی تخصصی نیست. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص انواع قراردادهای کار دولتی، شرایط و تعهدات هر کدام، و همچنین نحوه استخدام در دستگاه‌های دولتی، می‌توانید به مراجع ذیربط در دولت یا وکیل اداره کار مراجعه کنید.

فوت کارگر در فسخ قرارداد

بر اساس بند الف ماده ۲۱ قانون کار در مواردی که کارگر فوت نماید قرارداد کار منفسخ می گردد. تفاوت فسخ قرارداد کار با منفسخ شدن قرارداد کار در این است. که فسخ عملی با اراده یکی از طرفین قرارداد می باشد که شرایطی موجد حق فسخ بر اساس خیارات قانونی یا قراردادی برای وی به وجود امده است.

در انفساخ قرارداد یا همان منفسخ شدن قرارداد در قانون کار به امری اشاره دارد. که قرارداد به صورت غیر ارادی از بین رفته است.  و طرفین قادر به عمل نسبت به تعهدات خود نیستند . مانند فوت یا از بین رفتن کارگاه به صورت کامل که نتوان ان را مجددا بازسازی کرد.

وکیل تنظیم قرارداد کار در اصفهان

سوالی که در ذهن ما مطرح بوده این است که وکیل تنظیم قرارداد کار در اصفهان چه کمکی به ما می کند ؟

وکیل تنظیم قرارداد کار در اصفهان می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند:

1. تهیه و تنظیم قرارداد کار: وکیل متخصص در حقوق کار و کارفرمایی می‌تواند به شما کمک کند تا یک قرارداد کار حسن‌الاختیار و منطبق با قوانین جاری تهیه و تنظیم کنید.

2. حقوق و تعهدات: وکیل می‌تواند به شما در درک حقوق و تعهدات هر دو طرف – کارفرما و کارگر – کمک کند. و اطمینان حاصل کند. که تمامی موارد قانونی پوشش داده شده‌اند.

وکیل تنظیم قرارداد استخدام اصفهان

پس از مصاحبه استخدامی و توافق نهایی میان کارگر و کارفرما، نوبت به تنظیم قرارداد کار می‌رسد. این توافق‌نامه، حقوق و تعهدات طرفین را در چارچوب قانون کار و سایر قوانین مرتبط مشخص می‌کند.

ویژگی‌های قرارداد کار:

بخش زیادی از متن قرارداد غیرقابل توافق است:قانون‌گذار شرایط این قرارداد را از پیش تعیین کرده و توافق برخلاف آن مجاز نیست.

به این نوع قوانین امره اطلاق می گردد.

لزوم رعایت چارچوب‌های قانونی: طرفین ملزم به رعایت چارچوب‌های قانونی موجود در قانون کار و قانون تامین اجتماعی هستند.

تنظیم و امضای قرارداد: این توافق‌نامه در قالب قرارداد کار تنظیم و توسط طرفین امضا می‌شود.

نکته مهم قرارداد راه دور 

مطابق ماده ۱۵۱ قانون کار ، کارگاههایی که برای مدت محدود به منظور انجـام کـار مـعـين نظیر راه سازی ، سدسازی و غیره کارگر استخدام می کنند. و محل کارگاه دور از مناطق مسکونی است ، موظف هستند برای کارگران سـه وعـده غـذای مناسب و ارزان قیمت صبحانه ، نهار و شام تهیه کنند.

حداقل بایستی یک وعده از آن وعده غذای گرم باشد و با توجه به مقتضای فصل و محل کارگاه و مدت کار باید برای کارگران خوابگاه مناسـب تدارک ببینند . چنانچه بر اساس قرارداد ، کارگران و کارفرما موافقت کرده باشند. که هزینـه نـاهـار کارگران به صورت نقدی به آنها پرداخت شده و همه ساله این مبلغ متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

مفاد قرارداد مورد نظر برای طرفین باید لازم‌الرعایه باشد و در صورت بروز اختلاف، مراجع حل اختلاف می‌توانند در خصوص میزان نرخ تورم از بانک مرکزی ایران استفسار کرده و بر این اساس اقدام به صدور حکم نموده. و اختلاف به وجود امده را رفع نمایند.

3. مسائل مالی و مزد

وکیل می‌تواند در تعیین میزان مزد و شرایط مالی دیگر که در قرارداد کار ذکر می‌شود، به شما راهنمایی کند.

4. مسائل مربوط به انتقال، ترفیع یا اخراج: وکیل می‌تواند در تدوین مفاد مرتبط با انتقال، ترفیع یا اخراج کارگر، به شما کمک کند تا این مسائل به شکل مشخصی در قرارداد درج شوند.

5. حل اختلافات: وکیل می‌تواند در صورت بروز اختلافات و نیاز به حل و فصل آن‌ها، به شما در راه‌حل این موارد به شکل قانونی کمک کند.

6. پیشگیری از مشکلات آتی: با تجربه و دانش حقوقی خود، وکیل می‌تواند شما را در جلوگیری از وقوع مشکلات آینده کمک کند و قرارداد کار را به گونه‌ای تدوین کند که بهینه و جلوگیری‌گر باشد.

بنابراین، همکاری با وکیل تخصصی در حوزه حقوق کاری می‌تواند به شما در اطمینان از رعایت حقوق و تعهدات هر دو طرف در یک قرارداد کار، و همچنین در حل مسائل حقوقی مربوط به این قرارداد، کمک کند.

مشاوره رایگان با وکیل قرارداد کار اصفهان

درخواست مشاوره رایگان با وکیل قرارداد کار در اصفهان، یک مرحله مهم برای حفظ حقوق و تعهدات در محیط کاری است. برای درخواست مشاوره رایگان، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. تعیین وکیل متخصص: ابتدا وکیلی را که در زمینه حقوق کار تخصص دارد و در اصفهان فعالیت می‌کند، پیدا کنید.

2. تماس با وکیل: پس از انتخاب وکیل، با او تماس بگیرید تا درخواست مشاوره رایگان خود را مطرح کنید. شما می‌توانید اطلاعات تماس و آدرس دفتر وکیل را از منابع مختلف، از جمله سایت‌های اینترنتی وکلای حقوقی، بدست آورید.

3. تعیین وقت ملاقات: پس از تماس اولیه، وقت ملاقات با وکیل را تعیین کنید. این جلسه می‌تواند در دفتر وکیل یا به صورت تلفنی/آنلاین صورت گیرد.

4. توضیحات دقیق در جلسه: در جلسه مشاوره، تمام جزئیات مربوط به قرارداد کار خود را به وکیل بیان کنید و از او نصیحت‌ها و راهنمایی‌های لازم را در خصوص حقوق و تعهدات شما و کارفرمایی خود بخواهید.

نکته: هرچند بسیاری از وکلا دارای ساعات مشخصی برای مشاوره رایگان هستند، اما برخی ممکن است.

برای مشاوره‌های طولانی‌تر یا مسائل پیچیده. هزینه‌ای درخواست کنند.

پیشنهاد می‌شود. پیش از جلسه، در مورد شرایط و هزینه‌ها صحبت شود.

توجه داشته باشید که این مشاوره رایگان به عنوان یک مرحله اولیه مفید است و ممکن است نیاز به مشاوره بیشتری باشد تا به حل مسائل مرتبط با قرارداد کار بپردازید.

چه کارمندانی در سال 1403 رسمی و دایمی می شوند؟

همانگونه در در مطالب فوق خدمت شما عرض کردم.

کارکنان موارد زیر مشمول قرارداد کار دایمی می شوند.

  1. در سال قبل قراردادی کتبی فی مابین طرفین کارگر و کارفرما منعقد نشده باشد.
  2. در سال 1403 توافقی بین طرفین به عمل امده باشد.
  3. در صورتی که در سال جاری کارگر یا کارمند حتی یک روز هم به فعالیت مشغول شده باشد. مشمول قانون دایمی شدن قرارداد کار وی می شود.
  4. در صورتی که توافقی بین طرفین صورت نگرفته باشد و با همان توافق سال پیش کارگر به فعالیت خود در کارگاه مورد نظر ادامه دهد.
  5. قرارداد کتبی موقت فی ما بین طرفین امضا نشده باشد.

نکته بسیار مهم : در صورتی که کارگر در سال جدید اخراج شده باشد.

می تواند دادخواست بازگشت به کار خود را به هیات تشخیص ارایه دهد.

با صدور حکم به بازگشت به کار کارگر قرارداد وی در حکم قرارداد کار دایم محسوب می گرددو تا بازنشستگی خود می تواند در کارگاه مورد شکایت مشغول به کار شود.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما