فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان|مشاوره تلفنی تخصصی|1403

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل اداره کار استان اصفهان  > وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان|مشاوره تلفنی تخصصی|1403

وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان|مشاوره تلفنی تخصصی|1403

وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهانبا ما تا پیروزی در دعاوی حقوق کار

داود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان کیست ؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم می باسیت با یکسری از مقدمات اشنا شویم هر چند بخواهیم از خدمات وکیل تامین اجتماعی اصفهان استفاده کنیم یا چنین قصدی نداریم . پس با من همراه باشید .

اول از همه به سراغ تعریف بیمه تامین اجتماعی میپردازیم : یک بیمه اجباری است که شامل خدمات درمانی و بیکاری و بازنشستگی و غیره می باشد .

قانون کار یک قانون امری می باشد بدین معنا که افراد جامعه نمی توانند بر خلاف این قانون توافق و تراضی کنند . به عنوان مثال کارمندی در دفتر کار یک شرکت مواد غذایی مشغول به کار دفتری ساده می باشد و هیچ خطری وی را تهدید نمی کند . او با کارفرمای خود توافق می کند که به جای رد شدن بیمه تامین اجتماعی مبلغ بیمه را ضمن حقوق به وی پرداخت کند .

بزرگترین اشتباه کارفرمایان : یکی از اشتباهات کارفرمایان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به کارمندان است . زیرا این پرداخت کارفرما را از پرداخت حق بیمه کارمندان معاف نمی کند بلکه کارمندان با شکایت در اداره کار و تنظیم دادخواستی مبنی بر الزام کارفرما به پرداخت ان کارفرما را ملزم به پرداخت می نمایند و هیات تشخیص اداره کار حکم به محکومیت کارفرما صادر می کند و کارفرما مبالغی که بابت حق بیمه به کارمند پرداخت کرده را از دست می دهد و علاوه بر ان به جریمه عدم پرداخت حق بیمه کارمند معادل 2 تا 10 برابر حق بیمه کارگر محکوم می گردد .

در صورتی که با مشکل شکایت در اداره کار مواجه هستید قبل از هر اقدامی حتما با وکیل اداره کار اصفهان مشورت نمایید.

بیمه تامین اجتماعی چیست؟

به موجب ماده ۱۴۸ قانون کار کارفرما مکلف است که کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نماید با توجه به اینکه برخی از کارفرمایان فرار بیمه ای دارند . و یا اینکه در طول اشتغال به کار کارگر در سوابق بیمه آنها فاصله و خلاً به وجود می آورند. لازم است کارگران از طریق مراجعه به سازمان تامین اجتماعی که در حوزه محل اجرای کار است. از تحت پوشش بیمه بودن خود اطمینان حاصل کنند. یا برای استعلام از وضعیت بیمه پردازی و ثبت اعتراض سوابق حق بیمه به آدرس ‏ leservices.tamin.ir مراجعه نمایند. (خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی).

تمامی پرداختیهای مزد یا حقوق یا کارمزد شامل هرگونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر که در مقابل کار به بیمه شده داده میشود.

مشمول کسر حق بیمه است.

نحوه طرح دعوی نسبت به بیمه تامین اجتماعی توسط کارگر

پس از احراض هوییت در نزدیک ترین دفتر خدمات دولت الکترونیک در شهر اصفهان پیامکی با محتوای رمز شخصی و نام کاربری همراه با سایت سامانه جامع روابط کار برای شما ارسال می گردد .

پس از ورود به سایت جامع روابط کار با استفاده از نام کاربری و رمز شخصی ( طبق تصویر زیر ) وارد قسمت پنجره واحد خدمات شوید.

سپس در قسمت پنجره خدمات ثبت دادخواست بدوی را کلیک می نمایید .

حق بیمه مشاغل ازاد و اختیاری چقدر است؟

حق بیمه مشاغل آزاد و اختیاری در سال 1403 نسبت به سال 1402 افزایش یافته است.

مبلغ حق بیمه به درصد انتخابی شما و نوع بیمه بستگی دارد.

جدول حق بیمه مشاغل ازاد و اختیاری

  • 12 درصد: شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود.
  • 14 درصد: شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی را در برمی‌گیرد.
  • 18 درصد: شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد بازنشستگی و کارافتادگی می‌شود؛ ولی از کارافتادگی جزیی مانند نقص عضو را شامل نمی‌شود.

نوع بیمه:

  • بیمه مشاغل آزاد: برای افرادی که سابقه بیمه پرداختی ندارند یا سابقه آنها کمتر از 20 سال است.
  • بیمه اختیاری: برای افرادی که سابقه بیمه پرداختی دارند و می خواهند سابقه خود را تکمیل کنند یا مجدداً تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

 جدول حق بیمه مشاغل ازاد و اختیاری در سال 1403

جدول حق بیمه مشاغل ازاد و اختیاری در سال 1403

نکات:

  • مبالغ حق بیمه فوق تقریبی است و ممکن است اندکی با نرخ نهایی ابلاغی توسط سازمان تامین اجتماعی تفاوت داشته باشد.
  • برای محاسبه دقیق حق بیمه خود می توانید از سامانه سوابق بیمه و محاسبه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی به آدرس http://eservices.tamin.ir/ استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که علاوه بر حق بیمه پایه، سایر تعهدات بیمه ای مانند بیمه بیکاری و کمک هزینه بارداری و زایمان نیز مشمول حق بیمه خواهد بود.

تغییرات در سال 1403

  • حداقل مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال 1403 برای بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد معادل رقم روزانه 2 میلیون و 388 هزار و 728 ریال خواهد بود.
  • دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال 1403 به شرح ذیل افزایش می‌یابد:
    • افزایش 22 درصدی به نرخ حق بیمه روزانه سال 1402
    • اضافه شدن مبلغ ثابت روزانه 230 هزار و 26 ریال

موارد زیر مشمول بیمه مشاغل آزاد و اختیاری نمی‌شود

  • کارمندان دولت
  • کارگران مشمول قانون کار
  • بازنشستگان سایر صندوق‌های بازنشستگی
  • محکومین به حبس دائم
  • افرادی که به علت ارتکاب جرم از دستگاه‌های دولتی اخراج شده‌اند

ثبت دادخواست بدوی اداره کار در اصفهان

در مرحله دوم از شما تایید مشخصات هوییتی شما را تقاضا می کند . پس از بررسی و اطمینان از صحت مشخصات خود تیک تایید را زده و بر روی ادامه کلیک می کنید.

در مرحله سوم وارد قسمت کارپوشه شده و از قسمت سمت راست روی تمامی ورودی ها من کلیک می کنید . پنجره جدیدی که برای شما باز می شود بر روی ثبت دادخواست بدوی کلیک می کنید .

قسمت جدید مشخصات کارفرما و ادله اثبات دعوی و شرح دادخواست و خواسته خود که بیمه است را به صورت کاملا مستند و مستدل بیان نمایید .

هشدار : برای ثبت دادخواست خود لزوما  از مشاوره وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان استفاده نمایید .

حتما دقت کنین که تمامی ادله و مستندات خود را بارگذاری نموده اید تا بعدا برای دعوی شما قرار رد دعوی یا ابطال دادخواست ( به واسطه عدم بارگذاری ادله و مستندات یا عدم تنظیم درست دادخواست ) صادر نگردد .

پس از اینکه دادخواست خود را تنظیم نمودید دکمه ارسال را کلیک نمایید.

دادخواست شما ثبت شده و یه کد پیگیری در اختیارتان قرار گیرد .

حتما کد پیگیری خود را یادداشت نمایید تا در صورت عدم ثبت دادخواست خود بتوانید نسبت به ان پیگیری نمایید .

پس از طی مراحل فوق پیامکی حاوی شماره پرونده و ثبت موفق دادخواست بدوی برای شما ارسال می گردد .

چند روز پس از ثبت دادخواست اگر مشکلی در تنظیم دادخواست شما وجود نداشت پیامکی با مظمون زیر برای شما ارسال میگردد.

کاربر گرامی خانم / آقای داود وطنی

دادخواست شما با موفقیت در سامانه جامع روابط کار ثبت شد. شما می توانید با مراجعه به کارتابل خود در سامانه جامع روابط کار از وضعیت دادخواست خود مطلع شوید.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وکیل بازنشستگی تامین اجنماعی اصفهان

بازنشستگی، نقطه عطفی در زندگی هر فردی است. زمانی که فرد پس از سال‌ها تلاش و کوشش، تصمیم به کناره‌گیری از شغل و فعالیت‌های کاری خود می‌گیرد. اما این مفهوم، فقط به معنای توقف کار نیست، بلکه دریچه‌ای نو به سوی دنیایی از تجربیات جدید و فرصت‌های مغتنم می‌گشاید.

تعاریف و مفاهیم:

بازنشستگی: به طور کلی، به معنی کناره ‌گیری از موقعیت شغلی یا فعالیت‌های کاری فعال است.
نیمه‌بازنشستگی: کاهش ساعات کاری یا حجم کاری به منظور گذار تدریجی به سمت بازنشستگی کامل.
مزایای بازنشستگی: مستمری‌های دوره‌ای که به افراد بازنشسته به منظور تامین نیازهای مالی آنها در دوران سالمندی پرداخت می‌شود.
بازنشستگی به عنوان یک حق:

حق کارگر: در بسیاری از جوامع، بازنشستگی با مستمری به عنوان یک حق برای کارگران شناخته می‌شود. وکیل بازنشستگی اصفهان می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
مبارزات و چالش‌ها: این حق، در طول تاریخ با چالش‌ها و مناقشات ایدئولوژیک، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی متعددی روبرو بوده است.
قوانین اساسی: در بسیاری از کشورهای غربی و ایران، حق بازنشستگی در قوانین اساسی ملی به رسمیت شناخته شده است.

برای مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان با ما در ارتباط باشید.

نحوه دفاع در هیات تشخیص اداره کار در اصفهان

حال باید مجددا وارد سامانه جامع روابط کار شده و تاریخ رسیدگی به پرونده خود را مشاهده نمایید .

جلسه اول دادرسی در هیات تشخیص اداره کار اخرین محل کار شما تشکیل می گردد و شما می بایست نسبت به ادعای خود شرایط اثبات را فراهم سازید .

پس از جلسه دوم اگر دادرس هیات تشخیص ادله شما را کامل ندانست قرار ارجاع امر به بازرسی را صادر می نماید . بازرس کار با شما تماس گرفته سوالاتی از شما می پرسد. و یا در محل کارگاه حضور یافته نسبت به تحقیق از کارگاه مورد شکایت اقدام می نماید .

پس از اینکه بازرس تحقیقات خود را تکمیل نمود نظر خود را راجع به خواسته های هییت تشخیص مکتوب می نماید . این نظر در سامانه شما بارگزاری می گردد و شما می توانید نظر کارشناس را مطالعه نمایید و نسبت به لایحه تکمیلی نظر بازرس اقدام نمایید .

هییت تشخیص پس از ابلاغ نظر کارشناس مجددا تشکیل جلسه داده. و از طرفین دعوی برای حضور در جلسه رسیدگی دعوت به عمل می آورد .

پس از اینکه جلسه رسیدگی تشکیل شد و طرفین دعوی اخرین اظهارات و ادله خود را بیان نمودند هیات تشخیص مبادرت به صدور رای می کند که این رای پس از 15 روز قابل تجدید نظر خواهی در هیات حل اختلاف اصفهان بوده و یا پس از ۳ ماه برای افراد مقیم ایران و پس از ۶ ماه برای افراد غیر مقیم ایران قابلیت فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری را دارا می باشد .

 

وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان

جریمه ثبت بیمه نکردن کارگر در اصفهان

کارفرما طبق ماده  148 قانون کار موظف هستند کلیه کارکنان خود را بیمه تامین اجتماعی نمایند.

ماده 148 قانون کار : کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ نمایند .

در صورتی که کارفرما نسبت به بیمه کردن کارکنان خود اقدام ننماید. مطابق با ماده 183 قانون کار به جریمه از دو تا ده برابر حق بیمه کارگر محکوم می گردد .

ماده 183 قانون کار بیان می دارد : کارفرمایانی که برخلاف ماده 148 این قانون، از بیمه کردن کارکنان خود خودداری نمایند. علاوه بر تادیه کلیه حقوق متعلق به کارگر ( سهم کارفرما ). با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم، به جریمه نقدی معادل دو تا ده برابر حق بیمه مربوط، محکوم خواهند شد.

شماره تلفن وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان

وکیل بیمه تامین اجتماعی همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21 . پاسخگوی کلیه سوالات شما در زمینه روابط کار و بیمه تامین اجتماعی می باشد .

برای تماس با من با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

وکیل رایگان بیمه تامین اجتماعی اصفهان

پاسخگوی مشکلات شما در زمینه بیمه تامین اجتماعی و کلیه مشکلات موضوع بیمه شما خواهیم بود .

برای طرح سوالات خود می توانید در قسمت پرسش و پاسخ پایین همین صفحه یا نسبت به شماره گیری تلفن های موجود در سایت اقدام فرمایید .

تلفن شکایات تامین اجتماعی اصفهان

در صورتی که شکایتی از روند پرونده خود در بیمه تامین اجتماعی دارید و یا به منظور بهبود عملکرد سازمان تامین اجتماعی نقدی سازنده نسبت به عملکرد کارکنان ان مجموعه دارید می توانید با شماره گیری تلفن چهار رقمی 1420 ( مرکز ارتباطات مردمی ) نسبت به طرح شکایت از کارمندان سازمان و یا ثبت انتقادات و پیشنهادات سازنده خود اقدام فرمایید. مدت تماس ممکن است طولانی گردد پس صبور و پیگیر باشید .

برای مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان با ما در ارتباط باشید.

بازرس بیمه بیکاری چه سوالاتی می پرسد

بازرسان بیمه بیکاری ممکن است به منظور ارزیابی وضعیت فرد و اعتبار دریافت کمک‌های بیکاری یا بیمه بیکاری، سوالات متنوعی را مطرح کنند. این سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1. اطلاعات شخصی: نام، آدرس، شماره تماس، شماره بیمه‌نامه بیکاری و اطلاعات هویتی مربوطه.

2. تاریخچه شغلی: سوابق کاری گذشته شما، از جمله شغل‌های قبلی، مهارت‌ها و تجربیات شغلی.

3. وضعیت کنونی: وضعیت شغلی کنونی شما، اگری که در حال کار هستید، جزئیات درباره شغل فعلی شما (نام شرکت، سمت شغلی، زمان کار و…).

4. دلایل بیکاری:علت و شرایط موجب بیکاری شما، مانند اخراجی، ترک خودکار، پایان قرارداد، وضعیت بازار کار، مشکلات سلامتی و غیره.

5. جستجوی کار: اقداماتی که برای یافتن شغل انجام داده‌اید. شامل ارسال رزومه، مصاحبه‌های شغلی، ثبت نام در سایت‌های استخدامی و…

6. موانع برای یافتن کار: هرگونه مشکلات، محدودیت‌ها یا موانعی که باعث نمی‌شود. که کار پیدا کنید (مثلاً کمبود مهارت، مشکلات خانوادگی، وضعیت سلامتی و غیره).

7. توانایی‌ها و مهارت‌ها: توانایی‌ها، مهارت‌ها، تحصیلات و تجربیاتی

8. وضعیت مالی: ممکن است سوالاتی در مورد وضعیت مالی شما نیز مطرح شود. از جمله منابع درآمد، پشتیبانی مالی و وضعیت مالی کلی خانواده‌تان.

9. مدارک و اسناد: ممکن است از شما خواسته شود تا مدارکی ارائه دهید که وضعیت بیکاری و شرایط مالی خود را تأیید کنند.

مشاوره بیمه تامین اجتماعی اصفهان

در این مرکز مشاوره می‌توانید در خصوص موارد زیر راهنمایی و مشاوره دریافت کنید:

  • ثبت نام و ایجاد پرونده بیمه تأمین اجتماعی
  • شرایط و مدارک لازم برای پرداخت حق بیمه
  • انواع تعهدات و مزایای بیمه تأمین اجتماعی
  • مستمری بیکاری
  • مستمری از کارافتادگی
  • مستمری بازنشستگی
  • فرزندآوری
  • مرخصی زایمان
  • غرامت دستمزد
  • کمک هزینه عائله‌مندی
  • مدارک و مستندات لازم برای دریافت هر یک از خدمات
  • مراحل و فرآیند پیگیری درخواست‌ها
  • نحوه اعتراض به آراء و تصمیمات سازمان تأمین اجتماعی
  • قوانین و مقررات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی
  • و سایر مسائل مرتبط با بیمه تأمین اجتماعی

مزایای مشاوره با داود وطنی

  • مشاوره کاملاً رایگان
  • ارائه اطلاعات به روز و دقیق
  • پاسخگویی به تمام سوالات شما با صبر و حوصله
  • راهنمایی شما در جهت انجام صحیح مراحل اداری
  • کمک به شما برای استفاده حداکثر از حقوق و مزایای خود
  • جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شما
  • برقراری ارتباطی صمیمی و پاسخگویی به شما در فضایی آرام و محیطی امن

برای مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان با ما در ارتباط باشید.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما