فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

وکیل حوادث کار اصفهان|مشاوره تلفنی تخصصی|1402

وکیل حوادث کار اصفهان|مشاوره تلفنی تخصصی|1402

داود وطنی وکیل اداره کار

09055782208

وکیل حوادث کار اصفهان : با سلام خدمت تمامی مخاطبین گرامی در این مقاله سعی دارم شما را با حوادث ناشی از کار و نقش وکیل در اثبات و پیگیری اینگونه حوادث اشنا کنم پس با من همراه باشید .

مطالعه این مقاله ۱۲ دقیقه از وقت گران بهای شما را به خود اختصاص می دهد . در صورتی که وقت کافی برای مطالعه این مبحث نداشته یا نیاز به مشاوره فوری و رایگان با وکیل حوادث کار اصفهان را دارید می توانید با این شماره تماس حاصل فرمایید :
تماس با ما

حوادث کار چیست ؟

در تعریف حوادث ناشی از کار می بایست به ماده 60 قانون تامین اجتماعی رجوع کرد .

ماده 60 قانون تامین اجتماعی می‌گوید: هر حادثه‌ای که در حین انجام وظایف کاری برای بیمه‌شده اتفاق بیفتد حادثه ناشی کار است. چه این حادثه در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن اتفاق افتاده باشد یا هنگام انجام ماموریت و حتی رفت و برگشت از خانه به محل کار اتفاق بیفتد.

مسئولیت کارفرما در مورد حوادث ناشی از کار

اصولا در حوادث ناشی از کار کارفرما مسئول جبران خواهد بود و به نوعی قانون گذار اصل را بر مسئولیت کارفرما قرار داده مگر اینکه کارفرما رعایت اصول ایمنی در کار را به اثبات رساند و نزد مقام صالح به رسیدگی تقصیر کارگر در حادثه کار احراض گردد .

کارفرما در اثبات احراض تقصیر کارگر در مقام اثبات قرار دارد . زیرا علاوه بر دیه و جبران خسارت کارگر عواقبی نظیر واریز حقوق تا اخر عمر کارگر در انتظار کارفرما می باشد .

توصیه می گردد در این زمینه حتما با وکیل اداره کار اصفهان مشورت نمایید .

برای کسب مشاوره با وکیل حوادث کار اصفهان با شماره 09133604594 تماس حاصل فرمایید .

ایمنی کار چیست؟

ایمنی بعنوان حفاظت انسان و کارایی او از صدمات و پیشگیری از صدمه دیدن انسان نیز تعریف می شود. و هدف آن حفظ نیروی انسانی و سرمایه از خطرها و آسیب های زندگی و به ویژه خطرهای محیط کار و به حداقل رسانیدن آسیبهای محیط های کاری و ضرر و زیانهای ناشی از آنها میباشد

مزایای توجه به رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار برای کارگران عبارتند از:

افزایش روحیه کاری

کاسته شدن فشارهای کاری

کم شدن جراحات و صدمات کاری

کاهش حوادث

افزایش رفاه و سلامتی

بیشتر شدن سطح ایمنی و بهداشت کار

بر اساس ماده ۸۵ قانون کار برای صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت دستورالعمل هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی و جهت تامین حفاظت فنی  و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  جهت جلوگیری از بیماریهای حرفه ای و تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار تدوین می شود برای کلیه کارگاه ها کارفرمایان ،کارگران کارآموزان الزامی است. بر اساس مواد ۸۵ و ۹۱ قانون ،کار کارگران ملزم به رعایت دستورالعمل هایی هستند. که توسط شورای عالی حفاظت فنی تدوین میشود و مسئولیت کارفرما محدود به مواردی است. که قصور از جانب وی صورت گرفته باشد و گرنه ،هرگاه شخص ،کارگر دستورالعمل ها و مقررات را رعایت نکند. و این امر موجب بروز خسارت به کارگر گردد کارفرما مسئولیتی در آن خصوص نخواهد داشت.

مسئولیت کیفری کارفرما در حوادث کار در اصفهان

همان گونه که قبلا خدمتتان عرض کردم اصل بر تقصیر کارفرما در حوادث ناشی از کار است در صورتی که کارگر در حادثه ای دچار جراحت شد و یا بر اثر عوامل ناشی از کار متحمل جراحت بر شخص ثالث ( شخص دیگری ) گردید بازهم کارفرما مقصر و مسئول جبران خسارت می باشد . مگر در صورتی که ضرر وارد شده بر کارگر یا شخص ثالث بر اثر تقصیر کارگر رخ داده باشد .

کارفرما در صورتی که به کارگر در اثر حادثه ای جراحتی  وارد شده باشد می بایست دیه یا ارش صدمه وارده را به کارگر پرداخت نماید .

در قانون مجازات اسلامی دیه برابر مجازات کیفری قرار داده شده و نسبت به جنایت علیه افراد جرم انگاری شده است.

وکیل حوادث کار اصفهان

وکیل حوادث کار اصفهان

نحوه شکایت از کارفرما در حوادث ناشی از کار در اصفهان

پس از ان که حادثه ای در محل کار برای کارگر اتفاق افتاد بهتر است در صورت امکان با نیروی انتظامی تماس حاصل شود تا مامورین نیروی انتظامی نسبت به صورت جلسه حادثه اقدام نمایند .

پس از ان کارگر یا وکیل وی به دفتر خدمات قضایی مراجعه و اقدام به طرح شکایت کیفری مطالبه دیه علیه کارفرما می نماید .

مرحله بعد رجوع به پزشکی قانونی همراه با نامه ای است که از کلانتری محل وقوع حادثه به کارگر داده می شود .

پزشکی قانونی میزان جراحت وارده و دیه و ارش ان را تعیین می نماید و در صورتی که نیاز به طول درمان بود در نامه مخصوص مدت درمان را با ذکر علت ان انشا می کند.

نامه به دادسرای صالح ارسال و بازپرس به اداره کار محل وقوع حادثه و بیمه تامین اجتماعی برای تکمیل تحقیقات در خواست مساعدت می دهد .

صلاحیت ذاتی و محلی در حوادث ناشی از کار در اصفهان

از لحاظ صلاحیت ذاتی بر اساس مقدار دیه حسب مورد دادگاه کیفری دو یا کیفری یک صالح به رسیدگی می باشد و طرح دعوی همان گونه که ذکر شد می بایست در دادسرای عمومی حقوقی مطرح گردد . در مورد صلاحیت محلی دادگاه کیفری صالح به رسیدگی بوده که حادثه در حوزه قضایی آن دادگاه به وقوع پیوسته است .

همچنین دادسرای صالح به تحقیقات دادسرایی است که در معیت دادگاه کیفری صالح به رسیدگی قرار دارد.

در مواردی دادسرا تکمیل تحقیقات را بر عهده اداره کار محل وقوع حادثه می سپارد .

مرور زمان شکایت در حوادث کار

مرور زمان شکایت کیفری به سبب قابل گذشت بودن دیه یک سال از تاریخ  حادثه می باشد .

در صورتی که پس از یک سال اقدام به طرح شکایت کیفری مطالبه دیه از کارفرما نمایید . بازپرس رسیدگی کننده به پرونده قرار موقوفی تعقیب حسب ماده 13 قانون ایین دادرسی کیفری صادر می نماید.

مرور زمان شکایت کیفری بدین معنا نیست که شما تنها یک سال مهلت دارید که طرح دعوی خود را تقدیم مراجع قضایی نمایید .

این مرور زمان تنها برای شکایات کیفری در دادسرا بوده و مشمول دعاوی مدنی در دادگاه عمومی حقوقی نمی باشد .

شما با حفظ ادله خود می توانید در هر زمانی حتی با گذشت مدت زمان زیادی اقدام به طرح دعوی مطالبه دیه در دادگاه های عمومی حقوقی نمایید .

نقش وکیل اداره کار در اثبات حوادث کار در اصفهان

همانگونه که در نحوه شکایت از کارفرما بر اثر حوادث کار بیان کردم بازپرس مسئول انجام تحقیقات تحقیقات را برای احراض رابطه کارگری یا کارفرمایی و همچنین تحقیقات پیرامون نحوه وقوع حادثه به اداره کار ارجاع خواهد داد . وکیل حوادث کار اصفهان در احراض رابطه کارگری و کارفرمایی و وقوع حادثه کار نقش مهمی را در مرجع اداره کار بر عهده دارد . اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بر عهده کارگر می باشد که وکیل حوادث کار اصفهان می تواند نسبت به مشاوره در این موضوع اقدام نماید .

مهلت پرداخت دیه در حوادث ناشی از کار

مهلت پرداخت دیه در حوادث محتلف از قرار زیر می باشد :

جرم عمدی یکسال از تاریخ وقوع جنایت ( حادثه )

حوادث ناشی از کار شبه عمدی دو سال از تاریخ وقوع حادثه

حادثه ناشی از کار غیر عمدی سه سال از تاریخ وقوع حادثه

مقصر وقوع حادثه ( کارفرما در فرض تقصیر ) یا کارگر در صورت احراض تقصیر می بایست حسب جنایت وارده در طول مدت های ذکر شده اقدام به پرداخت دیه به شخص اسیب دیده نماید .

نکته ای که می بایست به ان توجه شود این است که ملاک پرداخت دیه زمان وقوع حادثه می باشد نه صدور حکم .

مسئولیت مدنی کارفرما در قبال حوادث ناشی از کار

حوادث ناشی از کار تنها محدود به مباحث جنایت و دیه نمی شود و دایره شمول گسترده ای دارد . در مواقعی کارگر حین انجام وظیفه خود  متحمل خسارتی به شخص دیگری می شود کارفرما مسئول جبران خسارت می باشد مگر در صورتی که اثبات نماید قصور کارگر سبب به وجود امدن حادثه و خسارت به شخص ثالث گردیده است .

مشاوره رایگان حوادث کار اصفهان

مشاوره رایگان حوادث کار اصفهان به صورت تلفنی و حضوری می باشد .

برای کسب مشاوره تلفنی با وکیل حوادث کار در اصفهان با شماره همراه 09133604594 تماس حاصل فرمایید .

توصیه می گردد برای اطمینان از حصول بهترین مشاوره و تحقیق و بررسی پیرامون موضوع مورد شکایت شما از مشاوره رایگان  وکیل حوادث کار اصفهان به صورت حضوری بهره گیری نمایید .

این مقاله به محض رویداد جدید در حوزه وکیل حوادث کار اصفهان به روز رسانی می گردد .

لذا توصیه میکنم هر روز به سایت من سر بزنید .

مهلت شکایت از کارفرما بعد از حادثه

در ایران، مهلت شکایت یا اقدامات حقوقی پس از وقوع حادثه در محیط کار ممکن است بر اساس موارد مختلف متفاوت باشد و مشخصهای قانونی دقیق برای این مهلت‌ها در قانون گفته نشده است. این مهلت‌ها ممکن است به عواملی مانند نوع و شدت حادثه، قوانین مربوطه، مقررات کاری و دادرسی و شرایط خاص مرتبط با هر مورد وابسته باشد.

به عنوان راهنمای کلی، در مواقع حادثه کاری در ایران، توصیه می‌شود که در اسرع وقت پس از وقوع حادثه، به وکیل یا مشاور حقوقی متخصص در این زمینه مراجعه کرده و اطلاعات دقیق در مورد مهلت شکایت و مراحل مورد نیاز برای اقدامات حقوقی را از او دریافت کنید.

با توجه به اینکه اطلاعات قانونی ممکن است تغییر کنند و بسته به شرایط مختلف متفاوت باشند، بهتر است برای اطمینان از مهلت شکایت یا اقدامات حقوقی، با وکیل یا مشاور حقوقی مورداعتمادتان مشورت کنید و به او مراجعه کنید.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما