فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید|مشاوره تلفنی رایگان

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > وکیل اداره کار  > وکیل اداره کار استان اصفهان  > اخبار  > نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید|مشاوره تلفنی رایگان

نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید|مشاوره تلفنی رایگان

نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید چگونه است؟

با تصویب بند الحاقی مرتبط به افزایش سن بازنشستگی در چارچوب برنامه هفتم توسعه در مجلس، جزئیات شیوه محاسبه افزایش در سن و سابقه بازنشستگان به‌صورت علنی اعلام شده است. در این رویکرد جدید، سابقه فعلی بیمه تأثیرگذار است و در ادامه سال‌های مورد نیاز برای بازنشستگی، با توجه به مقدار سوابق نیروی کار بیمه شده پیش از شروع اجرای برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن توسط دولت، تعیین می‌گردد. افراد با سوابق کمتر در دوره اجرا و ابلاغ این شیوه، نیازمند سابقه بیشتری برای بازنشستگی خواهند بود، درحالی که افراد با سوابق بیشتر، با مدت زمان کمتری می‌توانند شرایط بازنشستگی را فراهم کنند.

باید توجه داشت که این شیوه محاسبه در مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است. جدول مرتبط با این شیوه براساس سن بازنشستگی ۶۲ ساله (که سن بازنشستگی معین شده برای مردان در این قانون است) طراحی شده است. برای بانوانی که سن بازنشستگی آن‌ها ۵۵ سال است، این جدول با ارقام کمتر و متفاوتی برای محاسبه در نظر گرفته شده است.

جدول محاسبه بازنشستگی در قانون جدید

در جدول زیر، مقدار سابقه لازم برای نیروی کار پس از اجرای این شیوه محاسبه با سنوات مختلف آورده شده است. به‌عنوان مثال، فردی که تاکنون ۶ سال کامل کار کرده و حق بیمه او پرداخت و رد شده است. باید در مجموع ۴۰ سال سابقه را پر کند. این به این معناست که باید ۳۴ سال دیگر حق بیمه پرداخته و کار کند تا بتواند بازنشسته شود. مگر اینکه به سرعت از این ۳۴ سال به سن ۶۲ سالگی برسد. (که در این صورت با سابقه کمتری نیز می‌تواند بازنشسته شود).

نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید

نحوه محاسبه بازنشستگی در قانون جدید – داود وطنی وکیل اداره کار

 

مشاوره درباره محسابه سن بازنشستگی قانون جدید

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی اصفهان می توانید. با شماره 09055782208 یا با استفاده از دکمه سبز رنگ تماس با ما نسبت به اخذ مشاوره اقدام نمایید.

——————————————————————-

منابع :

قانون هفتم توسعه و الحاقات بعدی

مبحص بازنشستگی قانون کار جمهوری اسلامی ایران

قانون بیمه تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران

 

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما