فیس بوک

توییتر

9:00 - 21:00

ساعات کاری ما شنبه - چهارشنبه.

09055782208

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

لینکداین

اینستاگرام

جستجو
منو
 

تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داود وطنی بهترین وکیل اداره کار > اخبار  > تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید|مشاوره تلفنی رایگان|1402

تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید|مشاوره تلفنی رایگان|1402

داوود وطنی وکیل اداره کار

09133604594

تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید چگونه است ؟ خبر خوش برای کارمندان و کارگران عزیز

کارشناس ارشد حقوق و روابط کار، محاسبه سنوات و اضافه‌کاری کارگران را بر اساس تبصره دو ماده ۳۶ قانون کار و دیوان عدالت اداری مشخص کرده است. آرمین خوشوقتی نیز اظهار کرده است: این موضوع باعث می‌شود. که کارگران حقوق خود را نگهدارنده محاسبه کنند. و مزد واقعی آن‌ها کمتر از حقی که واقعاً باید دریافت کنند، باشد. این امر تنش‌ها و اختلافات در محیط کار را افزایش می‌دهد.

وی تأکید دارد: برای حل این مشکل، کارفرماها باید به تعاریف توجه کرده. و محاسبه را بر اساس الزامات قانون و دادنامه‌های دیوان عدالت انجام دهند. همچنین، آموزش‌های لازم برای کارگران در مورد حقوق و مزایا فراهم شود. تا بتوانند به درستی از حقوق خود دفاع کنند.

 

تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید

تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید

مبنای محاسبه عیدی و سنوات در تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید

به گفته خوشوقتی، تبصره دو ماده ۳۶ قانون کار، مزد مبنا را مزد گروه و پایه می‌داند. اما در قانون گفته نشده که مبنای محاسبه‌ی عیدی و سنوات و شب‌کاری همان مزد مبناست.

او توضیح می‌دهد: تعیین حقوق کارگران با مکانیزم جدید. در قانون کار هر جا از محاسبه‌ی عیدی و سنوات و جمعه‌کاری صحبت کرده، به “مزد” اشاره دارد. بنابراین همیشه یک اختلاف نظر در این زمینه وجود دارد.

خوشوقتی بیشتر توضیح می‌دهد: قانون کار در ماده ۲۴ مبنای سنوات را مزد تعیین شده می‌داند. و نه مزد مبنا؛ بنابراین در مثال فوق، سنوات باید بر اساس مزد تعیین شده محاسبه شود. او اظهار می‌کند: این مسأله در دادنامه‌ها ویژه دیوان عدالت اداری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

این کارشناس به دو نکته نیز اشاره می‌کند؛ اولاً اینکه طبق تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار، مزایای رفاهی و انگیزشی جزو مزد نیستند. و دوماً دو استثناء در محاسبات وجود دارد؛ یکی مربوط به بازخرید مرخصی و دیگری ماموریت که در این حوزه به مزد مبنا اشاره شده است.

وی امیدوار است. که کارفرمایان به توجه به این تعاریف، محاسبات را بر اساس قوانین و دادنامه‌های دیوان عدالت انجام دهند. تا حقوق کارگران کمتر زمانی ضایع شود.

برای مشاوره با وکیل کارگر در اصفهان می توانید با استفاده از دکمه تماس با ما در پایین صفحه نسبت به اخذ نوبت مشاوره با ما اقدام نمایید.

بدون نظر

پیام بگذارید

تماس با ما